По-голямата дисциплина на разходите и разрастващият се рекламен бизнес са помогнали на компанията за аудио стрийминг Spotify да намали загубите през последното тримесечие на 2023 г.

Компанията обяви резултатите си в началото на тази седмица, изтъквайки, че продължава да следва целта си да стане постоянно печеливша, чрез правилни инвестиции в подкастинг, повишаване на цените и съкращаване на работната сила. Платформата уволни 17% от персонала си, или около 1500 служители, през декември.

Spotify е намалила загубата си до 70 милиона евро през четвъртото тримесечие на 2023 г., от 270 милиона евро година по-рано. Приходите са нараснали с 16% до 3,67 милиарда евро в съответствие с прогнозите, подпомогнати от увеличението на цените през втората половина на 2023 г. и нарастващия рекламен бизнес.

Акциите на стокхолмската компания се покачиха с около 8% във вторник сутринта, а в момента са с около 3,8% нагоре.

Грешки на растежа: Spotify води в аудио стрийминга, но къде са печалбите?Компанията прави опити да се разрасне отвъд музиката, за да запази водещата си позиция, но все още ѝ е трудно да печели устойчиво

Приходите от абонаменти са се увеличили със 17% до 3,17 милиарда евро. Приходите от реклама скачат с 12% до 501 милиона евро, което е рекорд за всички времена, благодарение на двуцифрения ръст както в музиката, така и в подкастите, заявиха от компанията.

Миналата седмица Spotify съобщи, че е подновил лицензионното си споразумение с Джо Роугън, в сделка на стойност 250 милиона долара, според The Wall Street Journal. Съгласно новия договор Spotify ще продава реклами и ще разпространява The Joe Rogan Experience в няколко подкаст платформи, включително във видео формат в YouTube, вместо да изисква ексклузивност.

Джо Роугън поднови договора си със Spotify за $250 млн.По силата на предишна многомилионна сделка подкастът The Joe Rogan Experience беше излъчван ексклузивно за Spotify от 2020 г. насам

Платформата преразглежда сделките и с други водещи на подкасти, за да бъдат интересите на Spotify по-добре съгласувани с тези на създателите на съдържание, по думите на главния изпълнителен директор Даниел Ек.

„И двете страни са мотивирани да стимулират растежа на аудиторията и приходите, защото споделяме печалбата“, каза Ек.

Spotify планира да продължи да инвестира в увеличаването на ефективността въпреки съкращенията на персонала, заяви още той, добавяйки: „Ние удвояваме нещата, които работят.“

Ек обясни още, че новото предложение за аудиокниги на Spotify помага за привличането на нови аудитории към този формат.

ЕС иска стрийминг платформите за музика да плащат повече на изпълнителитеСтриймингът осигурява около 67% от приходите на музикалната индустрия

Ръстът на абонатите остава силен през последното тримесечие на годината, като броят на платените абонати се е увеличил с 15% до 236 милиона, надминавайки очакванията.

Spotify е завършила годината с 602 милиона активни потребители месечно, което е 23% увеличение спрямо година по-рано. Компанията заяви, че очаква месечните активни потребители да нараснат до 618 милиона през първото тримесечие, а платените абонати да нараснат до 239 милиона.

Spotify също така постигна напредък в увеличаването на средните си приходи от потребител, показател, който от години беше под натиск, тъй като платформата привлича нови абонати чрез промоционални планове с отстъпка и по-ниски цени на развиващите се пазари. Средният приход на потребител за абонаментния бизнес се е повишил с 1%, или 5%, до €4,60, благодарение на увеличенията на цените.