Прокуратурата в германския град Брауншвайг наложи рекордна глоба в размер на 1 млрд. евро на автомобилния концерн Volkswagen за прегрешенията на компанията в дизеловия скандал, сочи съобщение на властите, цитирано от Financial Times.

Прокуратурата на град Брауншвайг, който се намира в близост до централата на компанията във Волфсбург, извърши разследване относно действията на висшия мениджмънт на Volkswagen по време на инсталирането на софтуер, който да заобикаля изискванията за допустимо ниво на отделяните емисии на дизеловите двигатели на производителя.

Разследването е определило, че мониторингът над отдела за разработка на задвижващи системи е бил нарушен в контекста на тестването на превозните средства. Прокуратурата посочва, че 10.7 млн. броя возила по света са оборудвани със злополучния софтуер в периода 2007-2015 г.

„Volkswagen AG приема глобата и няма да я обжалва”, посочват от производителя. „Volkswagen AG, както винаги, поема своята отговорност за дизеловата криза и счита това като голяма стъпка напред за преодоляването ѝ”, добавят от концерна.

Глобата от 1 млрд. евро е най-голямото наказание за компанията в Европа, но в сравнение с това, което се случи на други пазари, сумата изглежда микроскопична. За сравнение, Volkswagen платиха за всички нанесени вреди в Северна Америка цели 25 млрд. долара, включително глоба в размер на 2.8 млрд. долара.

Анализаторът от Everscore ISI, Арн Елингорст коментира, че тази глоба изглежда „поставя края на всички европейски криминални разследвания” срещу компанията, която обаче е изправена пред граждански дела и такива, заведени от акционери в Германия.

Volkswagen вече се призна за виновна в САЩ в началото на 2017 г. за това, че е екипирала колите си със софтуер, който да заобиколи изискванията при тестовете на возилата, което е довело до отделяне на вредни емисии до 40 пъти над разрешеното.

Fiat Chrysler обръща гръб на дизела от 2022 г.Автомобилният производител Fiat Chrysler ще остави дизеловите двигатели в миналото от 2022 г.

Скандалът гръмна през 2015 г., след като щатските регулатори алармираха за нарушенията. Тогава изпълнителният директор Мартин Уинтеркорн подаде оставка, като понастоящем е обвиняем в САЩ за ролята си в скандала.

Volkswagen се призна за виновна през миналата година, че е инсталирала софтуера, след което е лъгала регулаторите.

В началото на тази година домът на Рупърт Стадлер, ръководител на бранда Audi, бе обискиран от властите в Мюнхен, като част от разследване на 20 служители на Audi по подозрение, че са замесени в измама и фалшиви реклами.