Airbnb се превръща в истинска туристическа компания
Airbnb започна да предлага специални пакети, които превръщат стартъпа в истинска туристическа компания.
Бизнесът за споделено настаняване обяви услугата Airbnb Adventures, която предлага различни туристически изживявания по света. Цената на пакетите варира в голям диапазон, в зависимост от предложените активности, местоположението и продължителността, съобщава CNN.
Така например, 10-дневен рафтинг в Юкон, Канада, се предлага срещу 5 хил. долара на човек. За 1000 долара на човек пък има налична екскурзия и спане на палатки на ръба на скала в Колорадо.
По-достъпните предложения включват 3-дневна разходка в Кения, която стартира на цена от 199 долара на човек. Повечето пътувания могат да бъдат с продължителност от 1 до 11 нощувки.
Airbnb навлиза на пазар с много участници, на който от години има установени доминанти.
Стартъпът обаче иска да развие услугата си от прост портал за намиране на къщи и апартаменти под наем към платформа, която помага на потребителите да подготвят всички аспекти на тяхното пътуване, включително настаняване, развлечения и транспорт.
Диверсифицирането на бизнес модела чрез добавянето на услугата Airbnb Adventures се случва на фона на дългоочаквано IPO на компанията. По думите на изпълнителния директор Браян Чески Airbn може да стане публична компания „по-късно през тази година”.
Новата услуга предлага около 200 туристически пакети, които включват местни гидове, настаняване, храна и транспорт.
Цената на транспорта за достигане на началната точка на туровете не е включена в цената. Максималният брой потребители, които могат да заявят даден пакет, е лимитиран на 12 души.
Туристическите пакети на Airbnb са специализирани оферти и не могат да бъдат намерени на друго място, освен в сайта на компанията.
Стартъпът, който се оценява на над 30 млрд. долара, вече предлага услугата Airbnb Experiences, която предоставя сходни пакети, но с доста по-кратка продължителност и ниска цена.
За да промотира новата си услуга, компанията пуска специална оферта „Около света за 80 дни”, вдъхновена от романа на Жул Верн. 80-дневното пътешествие струва 5 хил. долара и обхваща 18 страни по света, стартирайки от Англия и завършвайки в Исландия.
„С повече пътешественици, търсещи приключения, отвсякога, Airbnb се опитва да демократизира индустрията, предлгайки повече достъпни изживявания, които са проектирани с цел да отключат силата на природата, ръководени са от местни и задоволяват широк кръг от интереси и способности”, посочват от компанията в изявление.
През март Airbnb придоби HotelTonight - стартъп за резервации в последния момент, за да подсили своя бизнес с бутикови хотели. Дни по-късно компанията инвестира в OYO - индийска хотелска верига, която си поставя за цел да бъде най-голямата в света до 5 години.
Airbnb се изправя пред сериозна конкуренция, тъй като все повече брандове започнаха да предлагат всевъзможни туристически услуги – от средства за транспорт, през настаняване, до развлекателни събития.