Биреният пазар в Западна Европа е регистрирал спад от 2.5% от гледна точка на обема през 2009 г., като намаление е отбелязано на почти всички пазари. Heineken остава водеща марка за 22-ра година, съобщи независимата изследователска агенция Плато Лоджик.

Четирите най-големи производители на бира в света, Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg, са разчитали за постигане на растеж повече на бурно развиващите се пазари в Латинска Америка и Азия, отколкото на ударената от рецесията Западна Европа.

Продажбите на водещите бирени марки са намалели с повече от 3%, тъй като любителите на бирата са предпочели по-евтини марки в трудните икономически времена, съобщи директорът на Плато Йън Преснел.

Heineken са продали над 11 млн. хектолитра бира през 2009 г., запазвайки водещата си позиция, а с близо 8 млн. хектолитра Carlsberg е изместила от второто място бирата Carling на Molson Coors. Марките Foster's и Amstel са на четвърто и пето място, следвани от Kronenbourg и Stella Artois.

Източник: БГНЕС