Знаменитости масово инвестират в тази компания
В последните години звездите започнаха масово да инвестират в една нова нишова сфера – алтернативни храни.
Impossible Foods е един от големите пречеливши от новата тенденция.
Компанията, която произвежда продукт на растителна основа, който имитира месото по всички характеристики – от вкус, през вид, до начин на приготвяне, набра инвестици в размер на 300 млн. долара в най-нови си рунд за привличане на частни вложения, предава Reuters.
Сред инвеститорите личат имената на знаменитости, като тенисистката Серина Уилямс и певицата Кейти Пери.
Новината идва на фона на спекулации, че компанията скоро може да предприеме процедура по първично публично предлагане на акции (IPO).
Набраните средства илюстрират нарасващия интерес към храните на растителна основа, които имитират вкуса на месото, но носят много по-нисък риск за човешкото здраве.
Акциите на конкурентите от Beyond Meat Inc, които дебютираха на Nasdaq в началото на този месец, поскъпнаха тройно за отрицателно време.
Последният инвестиционен рунд на Impossible Foods закръгли набраните средства от компанията на 750 млн. долара. Въпреки окуражаващия интерес от страна на инвеститорите, компанията не бърза да става публична, посочва финансовият директор Дейвид Лий.
Редица знаменитости са сред вложителите в Imposible Foods, включително рапърът и продуцент Jay-Z, Will.i.am от The Black Eyed Peas, Джейдън Смит - синът на актьора Уил Смит и певицата Кейти Пери.
Imposible Foods се радва на инвестиции и от страна на топ атлети, като тенисистката Серина Уилямс, куотърбека от NFL Кърк Кусинс и звездата от NBA Пол Джордж.
Институционалните инвеститори включват Khosla Ventures, съоснователя на Microsoft Бил Гейтс, Google Ventures, Horizons Ventures, UBS, Viking Global Investors, Temasek, Sailing Capital и Open Philanthropy Project.
Петият рунд за набиране на инвестиции от 2011 г. досега оценява Impossible Foods на 2 млрд. долара, по информация на източници, запознати с процедурата.
За сравнение, Beyond Meat имаше пазарна капитализация от близо 1.5 млрд. долара по време на IPO-то си, като само за десетина дни тя нарасна до 4 млрд. долара.
По думите на Лий, успешното IPO на Beyond Meat не е променило плановете за IPO на Impossible Foods, но действа като „валидация“ за този бизнес.
"Мисля, че тяхното IPO индикира, че инвеститорите на дребно, заедно с потребителите, са готови за нещо по-добро от месото, което са консумирали десетилетия“, казва Лий.
Impossible Food sпусна на пазара своя първи продукт преди две години.
Генномодифицирани дрожди създават основната съставка, наречена хем, която прави продукта сочен, кървав и с вкус на истинско месо, за разлика от конвенционалните вегетариански бургери. Сред съставките попадат протеини от пшеница, соя и картофи.
Веригата за бързо хранене Burger King обяви, че ще пусне бургер на име Impossible Whopper, който ще разчита на продукти на Impossible Foods. Компанията се реши на този ход след проведени тестове в ограничен брой търговски обекти.
Impossible Burger се продава в над 7 хил. ресторанта по света, включително White Castle, Qdoba, Red Robin и тематичните паркове на Disney.
Impossible Foods планират пускането на свои продукти в магазините за хранителни стоки през втората половина на тази година.
Според проучване от 2018 г. на Grand View Research, глобалният пазар на заместители на месо ще достигне 5.81 млрд. долара до 2022 г. Поради това тази ниша започва бързо да се запълва от конкурентни продукти, борещи се за парче от баницата.
Най-големият производител на месо в САЩ Tyson Foods ще пусне на пазара безмесни протеинови продукти, а McDonald's започна да продава вегански бургери в Германия.