Авиокомпания помоли свои ръководители да работят като товарачи на багаж

1138
Авиокомпания помоли свои ръководители да работят като товарачи на багаж

© Pixabay.com

Австралийската авиокомпания Qantas е помолила високопоставени свои ръководители да работят като товарачи на багаж в продължение на три месеца на фона на острия недостиг на работници.

Оперативният директор на компанията търси най-малко 100 доброволци, които да работят на летищата в Сидни и Мелбърн.

Тяхната работа ще бъде да товарят и разтоварят багажа, както и да управляват превозните средства, които транспортира багаж из летищата.


Подобно на голяма част от авиоиндустрията в световен мащаб, Qantas изпитва затруднения с възобновяването на услугите си, докато границите отварят повторно.

"Високите нива на грип и повишението на случаите на COVID-19, заедно с недостига на кандидати за работа на пазара на труда, превръщат набирането на служители в предизвикателство за нашата индустрия," заяви пред BBC главният оперативен директор на Qantas Колин Хюз.

"Няма очаквания да изберете да работите и тази работа в добавка към вашата позиция на пълен работен ден," допълва Хюз.

Мениджърите и ръководителите са били помолени да работят като товарачи на багаж три или пет дни в седмицата, на смени от по четири или шест часа дневнo.

От Лондон до Сидни за 20 часа - най-дългият директен полет в светаОт Лондон до Сидни за по-малко от 20 часа - австралийският авиопревозвач Qantas обяви плановете си да лети без прекъсване от Обединеното кралство до Австралия от 2025 г., като това ще се превърне в най-дългия директен полет в света

В уведомлението също така се казва, че желаещите ще трябва да могат да повдигат куфари с тегло до 32 кг.

"Ясно заявихме, че оперативното ни представяне не задоволява очакванията на нашите клиенти и не отговаря на стандартите, които очакваме от себе си, както и че правим всичко възможно, за да подобрим представянето си," е заявил говорител на Qantas пред BBC.

"Както сме правили и в миналото по време на натоварени периоди, около 200 души от централния офис помагат на летищата в пиковите за пътуванията периоди от Великден."

Qantas беше сред авиокомпаниите, които бяха засегнати тежко от пандемията, след като страните затвориха границите си и оставиха самолетите на земята.

Индустрията освободи хиляди служители по време на пандемията, много от които бяха наземен персонал.

През ноември 2020 г., в опит да ограничи финансовите си загуби, Qantas аутсорсна над 2 000 служители в наземната си дейност, в добавка към хилядите освободени преди това служители.

Миналия месец от авиокомпанията се извиниха, след като пътници се оплакаха от забавяния и липсващ багаж.

Австралия имаше един от най-строгите ограничения за пътуване във връзка с COVID-19, в това число и за собствените си граждани, като започна да ги премахва едва през ноември 2021 г.

С облекчаването на мерките срещу COVID-19 по света Qantas и други големи авиокомпании се сблъскаха със затруднения по отношение на възобновяването на услугите си до нива отпреди пандемията.

Българският бизнес

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg