Padenga Holdings Ltd., която е най-големият доставчик на кожи от нилски крокодили за производството на луксозни чанти и обувки, иска да увеличи рентабилността си, като засили присъствието на царевица в хранителните режими на влечугите и им осигурява повече пространство, за да растат.

Хранителният режим и по-голямото пространство за отглеждането ще помогнат на крокодилите да растат по-бързо и ще подобрят качеството на техните кожи, според Оливър Камундиму, финансов директор на базираната в Зимбабве Padenga.

Недостатък от тази промяна е фактът, че крокодилите ще бъдат убивани на 2 години и половина вместо на 3, казва той пред Bloomberg.

“В следващите 12 – 18 месеца ще се стремим да увеличим площта на нашата ферма, без да увеличаваме драстично броя на отглежданите крокодили,” казва Камундиму. Крокодилите в момента се хранят с пелети, съдържащи рибно брашно, витамини, минерали и царевица.

През миналата година Padenga е изклала над 46 000 крокодила от своите ферми в северната част на Зимбабве, за да задоволи търсенето на крокодилска кожа по света. Най-големият пазар на компанията е Италия, домът на луксозните марки като Prada Spa, която продава дамска чанта от крокодилска кожа и кожа на питон за 4 098 евро.

Продажбите на Padenga на крокодилско месо в Европа скачат с 25% през 2015 г., което допълнително е увеличило печалбата на компанията.

Padenga се конкурира с ферми за крокодили в Замбия и Южна Африка, където отглежданите крокодили често са хранени с пилешко месо.

Padenga има и ферма за алигатори в Тексас, където производството е намаляло наполовина през миналата година, защото компанията е отложила клането, за да подобри качеството на кожите.

Padenga допринася с 85% към предлагането на кожи от нилски крокодил на луксозните марки в световен мащаб, според уебсайта на компанията. Нилският крокодил, който е разпространен в Африка, може да достигне дължина от около 6 метра и тегло от 900 кг.

Нетната печалба на компанията нараства до 7 млн. долара за 2015 г., в сравнение с 6.4 млн. долара в предходната година. Цената на акциите й на борсата в Зимбабве е паднала с 19% през тази година - до 7 цента, което й дава пазарна стойност от 38 млн. долара.