Продажбите на билети за филма "Барби" в боксофиса надхвърлиха 1 милиард долара в САЩ и по света след премиерата преди повече от две седмици.

В изявление на Warner Bros., цитирано от Reuters се казва, че този уикенд филмът е събрал 459 млн. щатски долара от киносалоните на територията на страната и още 572,1 млн. щатски долара в чужбина, което прави общо 1,0315 млрд. щатски долара.

Цифрата беше потвърдена от компанията за медийни анализи Comscore.

"Като ръководители на дистрибуцията, представянето на даден филм рядко може да ни остави без думи, но "Барби" разби и най-оптимистичните ни прогнози", коментираха Джеф Голдстийн, президент на националната дистрибуция на Warner Bros. Pictures и Андрю Крипс, президент на международната дистрибуция.

Продажбите на билети за "Барби" се нареждат на второ място тази година след "Супер Марио Брос", който беше пуснат на пазара през април и събра общо 1,357 млрд. долара в боксофиса.

За маркетолозите

Режисиран от номинираната за "Оскар" сценаристка и режисьорка Грета Гъруиг и с участието на Марго Роби и Райън Гослинг в ролите на Барби и Кен, сюжетът на филма изпраща емблематичната кукла на Mattel на приключение в реалния свят.

Припомняме, че на премиерата на "Барби" в Лос Анджелис миналия месец самата Марго Роби заяви, че е смаяна от любовта, която феновете проявяват към филма.

"Знаех колко сме развълнувани от споделянето на този филм и се надявах, че и други хора ще почувстват това, но емоцията се върна при нас с толкова много ентусиазъм и вълнение, че дори съм абсолютно шокирана", сподели Роби пред Reuters.

Целта на лентата е да разбие съществуващите стереотипи за Барби.

Розово лято. Как марките печелят от фантастичния пластмасов свят на БарбиОще преди премиерата на филма на Грета Гъруиг безброй брандове стартираха колаборации с Mattel

"Този филм е като увеселителен парк. За всеки има различна атракция, така че мисля, че всеки може да има свое собствено преживяване.", казва Райън Гослинг.

"Барби" включва кукли с различни размери, етноси и професии. Режисьорката Грета Гъруиг обясни, че идеята е всяка Барби да се отличи със свои индивидуални качества.