Американците все още не са влюбени в електромобилите
Много американци все още не са готови да преминат към електрически автомобили, показва ново проучване, като основните възпиращи фактори са високите цени и твърде малкото станции за зареждане, пише Fortune.
Проучването на Центъра за изследване на обществените въпроси на Associated Press-NORC Center и Института за енергийна политика към Чикагския университет показва, че плановете на администрацията на Байдън за драстично увеличаване на продажбите на електромобили в САЩ могат да срещнат съпротива от страна на потребителите. Само 8% от възрастните в САЩ казват, че те или някой от тяхното домакинство притежава или наема електрическо превозно средство. Също така само 8% казват, че домакинството им има plug-in хибридно превозно средство.
Дори и с данъчните кредити до $7500 за купуване на електромобил, може да е трудно да убедите шофьорите да се откажат от своите автомобили и камиони с двигатели с вътрешно горене, коментира Fortune.
Какво спира GM да настигне Tesla в продажбите на електромобили в САЩАвтомобилният производител от Детройт изостава с производството на високопрофилните GMC Hummer EV и Cadillac Lyriq
Автомобилните компании инвестират милиарди във фабрики и технологии за батерии в опит да ускорят прехода към електромобили, за да намалят замърсяването и да се борят с климатичните промени. Съгласно предложение на Агенцията за опазване на околната среда в САЩ за намаляване на емисиите на парникови газове, около две трети от всички продажби на нови превозни средства може да се наложи да бъдат електромобили до 2032 г.
Президентът Джо Байдън пък си постави за цел до 2030 г. половината от всички продажби на нови превозни средства да бъдат електрически.
Само 19% от възрастните в САЩ обаче казват, че е „много“ вероятно да изберат електрическо превозно средство следващия път, когато купуват кола. Около половината - 47% - казват, че е малко вероятно да преминат към електрическа кола.
Шест от 10 казват, че високата цена е основна причина, поради която не биха го направили, а около една четвърт я посочват като второстепенна причина. Само 16% казват, че високата цена няма да бъде фактор за отхвърляне на идеята да притежават EV.
Новите електрически превозни средства сега струват средно над 58 000 долара, според Kelley Blue Book – цена, която е извън възможностите на много домакинства в САЩ. Средната цена на продаваните в САЩ автомобили е малко под $46 000, отбелязва Fortune.
Данъчните кредити, одобрени съгласно Закона за намаляване на инфлацията от миналата година, са предназначени да намалят цените на електромобилите и да привлекат повече купувачи.
Но новите правила, предложени от Министерството на финансите на САЩ, могат да доведат до това много превозни средства в крайна сметка да отговарят на условията само за половината от пълния кредит, $3750 - сума, която може да не е достатъчна, за да отклони потребителите от по-евтините превозни средства с ДВГ.
Около три четвърти казват, че твърде малкото станции за зареждане са причина да не използват електрически коли. Две трети посочват предпочитанията си към превозни средства с ДВГ като основна или второстепенна причина, поради която няма да преминат към EV. Байдън си постави и цел в САЩ да бъдат изградени 500 000 станции за зареждане, припомня Fortune.
Гигантът Tesla за първи път ще направи някои от своите станции за зареждане достъпни за всички електрически превозни средства в САЩ до края на следващата година, съгласно план, обявен през февруари от Белия дом.
Планът за отваряне на най-голямата и най-надеждна мрежа за зареждане в страната за всички шофьори е потенциален фактор за промяна в нагласите, казват експерти.
Проучването показва и някои окуражителни данни. 55% от пълнолетните под 30 години казват, че има поне донякъде вероятност да се сдобият с електрическо превозно средство следващия път, както и 49% от хората на от 30 до 44 години, в сравнение с 31% от тези на 45 и повече години.
Спестяването на пари от бензин е основният фактор, цитиран от онези, които искат да си купят електромобил, като около три четвърти от възрастните в САЩ го наричат основна или второстепенна причина.
Оказването на въздействие върху изменението на климата е друга голяма причина, поради която мнозина биха си купили електромобил, като 35% казват, че намаляването на личното им въздействие върху климатичните промени е основна причина, а 31% казват, че това е второстепенен фактор.