Инженерите на Facebook са най-ценната придобивка на компанията. Те имат голяма автономия и от тях се изисква да доставят качествено кодиране бързо.

Какво е да работиш във Facebook?

Йии Лий, който е говорил с десетки програмисти от Facebook, отговаря на този въпрос:

По-голямата част от служителите във Facebook са програмисти, или както те ги наричат - инженери.

Следват продуктовите мениджъри. На 7-10 инженера се пада 1 продуктов мениджър.

Програмистите започват работа с boot camp, или иначе казано период на обучение, който трае от 4 до 6 седмици. Там те слушат лекции на по-висши служители и се учат как се работи във фирмата.

Около 10% от служителите, които посещават тренинга, не получават работата.

След като преминат процеса на обучение, те получават достът до дата базата.

Инженерите представят работата си на месечни срещи.

Продуктовите мениджъри и маркетинг мениджърите посещават тези срещи, но нямат думата. Понякога в докладите към по-висшестоящите се пише забележката „продуктовият мениджър говори прекалено много по време на срещата.“

Обикновено инженерите сами решават над какво ще работят. Те отиват при шефа си със списък и му казва „Това са 5-те неща, над които искам да работя.“

Когато имат нова идея за функция във Facebook, инженерите имат около седмица, за да я разработят, след което я тестват (например върху 1% от жителите на Невада) и така решават дали си заслужава да се работи над нея.

Повечето програмисти искат да работят по бек-енд процесите. Тоест, те предпочитат да се занимават с алгоритъма на News Feed-а, отколкото с неща, като съобщенията.

Марк Закърбърг разглежда всеки един код за ъпдейт по News Feed-а.

Това се оказва най-важната функция на Facebook.

Новите кодове се въвеждат във вторник. Понякога програмистите могат да издействат и пускането на код по-рано.

Facebook има около 60 000 сървъра. Новите кодове се пускат бавно. Всеки код в началото се пуска на 6 сървъра, за да се види как работи и след това преминава бавно към останалите.

Когато се пуска нов код, инженерът, отговорен за него, трябва да е на линия и в готовност да оправя проблеми. Ако не е или ако не успее да се справи с проблем, заради занемаряване на задълженията си, той бива публично порицан. Не се обяснява точно какво означава това „публично порицаване“.