В близките години Русия има всички шансове да стане най-големият автомобилен пазар в Европа, изпреварвайки Германия, според германски издание Der Spiegel. През 2012 г. там бяха продадени 3 млн. автомобила и това е само началото.

Един от водещите световни производители Volkswagen вече инвестира 50 млрд. евро в производството на коли в Русия и така стана най-продаваната марка в страната. Русия е важен елемент от глобалната стратегия н а компанията, според която „народната марка” трябва да изпревари японския производител Toyota.

Но високите продажби си имат цена.

След като опитите за възраждане и извеждане на световната сцена на автомобилния гигант АвтоВАЗ така и не се увенчаха с успех, руският лидер Владимир Путин разви нова „Автомобилна стратегия 2020”, съчетаваща чуждестранното ноу-хау с твърда промишлена политика.

Благодарение на принципа, според който автомобилни концерни, желаещи да продават своите коли в „оградената” от високи мита Русия, трябва да създадат нови работни места в страната, в нея се появиха редица нови предприятия. През последната година от конвейерите на Ford, Toyota, BMW, Mazda и други в Русия излязоха 1.7 млн. нови автомобили.

А това показва, че автомобилната промишленост в Русия никак не може да бъде наречена „неефективна”, е най-големият вътрешнополитически успех в страна, в която се смята, юе има само нефт и газ.