Н. Здравков: Има отлепяне от дъното за застрахователния пазар
Вече пета година успешно преминава форумът „Шумът на парите“, коментира Николай Здравков, управител на I&G Brokers и модератор на панел „Застраховане“ в „Шумът на парите“.
Има някакво отлепяне от дъното. Общият премиен приход по застраховка „Каско“ е намалял само с 9 милиона лева, тоест появяват се първите наченки на ползване на доброволното застраховане.
Въпреки това общо пазарът на животозастраховане плюс общо застраховане е около 1.7 милиарда лева. В момента има 16 животозастрахователни компании плюс два лицензирани клона на външни компании, както и 19 общозастрахователни компании плюс 6 клона на външни компании.
Предстои рамково регулиране по Солвенси 2. Застрахователните компании ще трябва да направят инвестиции в своите системи и софтуер. Ще трябва да правим по-големи инвестиции, като пазарът се разпределя между повече участници. Интересът не спира към лицензиране на нови участници, каза още Здравков.
Имущественото застраховане нараства, защото то запазва абсолютната си стойност, но премиите са намалели значително. Пазарът е изключително податлив по отношение на дъмпингова политика. Трябва всички участници да правят мъдри избори, каза още той.
Маркировката бе възприета като средство за ограничаване на риска кражба и грабеж. Миналата година обаче, бяха направени необходими според законодателя промени с които пасивното маркиране бе премахнато.
Изплатените обезщетения по застраховка "Гражданска отговорност" през 2012 година бяха в размер на 309 милиона лева, докато за 2013 година – 350 милиона лева. Така само за една година разходите са нараснали със 17%. Броят на претенциите са с 2000 повече до 91 400 претенции. Увеличават се изплатените обезщетения, но правим действия по намаляване на премиите.
Форумът "Шумът на парите" се осъществява със съдействието на Мтел, Сосиете Женерал Експресбанк, ДЗИ – KBC Group, Лукс Имоти, ПОК Доверие, Провидент Файненшъл България, Консултантска къща Амрита, ActivTrades и LG.
Организационен партньор на събитието тази година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.
Медийни партньори на събитието са сп. Мениджър, Дарик радио, новинарските сайтове fakti.bg, novini.bg и cross.bg, както и специализираните imot.bg, Seenews и insurance.bg.