На 39 г. тя има 500 млн. долара, вижте пет урока от кариерата й
На 39-годишна възраст Мариса Майер е главен изпълнителен директор на компания с 40 млрд. долара пазарна стойност.
По отношение на личното й състояние то се оценява най-малко на 500 млн. долара. От 300 млн. долара за заработени в Google, а около 200 млн. долара в Yahoo.
Как обаче тя успява да направи толкова успешна кариера толкова бързо?
На този въпрос отговаря Никълъс Карлсон, автор на книгата "Мариса Майер и борбата за спасяване на Save Yahoo!", пише Business Insider.
Вижте още: Прекрасният живот на Мариса Майер
В няколко глави в книгата се разказва историята на живота на Майер и как тя успява да натрупа богатство и световна популярност в Google.
Ето и пет уорока, които всички биха могли да научат от Майер.
1. Избирайте възможността, която е най-плашеща.
Когато Майер завършва дипломирането си в Станфорд тя вече е имала пред себе си множество възможности за кариера. Тя е могла да стане високоплатен консултант. Могла е да стане преподавател в Carnegie Mellon. Или пък да се присъедини към малка, новосъздадена компания със забавно име, която работела на загуба. Майер се явява на интервю именно в тази компания и е поразена от това колко много умни хора работят там. Те били толкова умни, че това почти я уплашило. Тъй като новата компания била рискова, а хората там били толкова умни, да отиде там за Майер била най-плашещата възможност, която обаче тя избира. Компанията? Името й е Google, а Майер е един от първите й 25 служители.
2. Открийте относителните си слабости.
Майер е наета от Google като програмист. Първият й голям проект е да изгради рекламната система на Google. За да отбележи прогрес са и необходими много месеци. Тогава Google решават да наемат утвърден програмист в лицето на Джеф Дийн. Дийн идва в Google и за седмици изгражда системата, която преди това Майер се опитвала да изгради. Майер, която вече била решила, че й харесва да работи в Google, осъзнала, че няма да остави следа като програмист и трябвало да намери други начини да бъде полезна.
3. Определете проблемите на компанията и ги разрешете.
След като Майер разбира, че бъдещото й в Google не е свързано с програмирането, тя решава да бъде полезна като се занимава с всякакви проблеми, които компанията трябвало да разрешава. Тя работела в маркетинга. Занимавала се със сървъри. Помагала с PR-а. Най-накрая открила три сфери, в които можела да подобри състоянието на Google. Тя ръководела служебните срещи на главния изпълнителен директор Лари Пейдж. Тя се превръща в човека, който казвал дали интерфейсът на новите отговарял на стандартите на Google. В крайна сметка това се превръща в работа, при която Майер е човекът, който имал последната дума за това как всички продукти на Google, това число и търсенето да изглеждат.
Вижте още: Как се обличат най-влиятелните в Силициевата долина?
4. Не се притеснявайте прекалено много да настъпвате чужди интереси. След като се хвърля в решаването на тези проблеми, понякога Майер се хвърляла и в решаването на проблеми, които други хора се опитвали да решават. Често тези хора се разстройвали, че Майер засяга интересите им. На нея не й пукало. По-важното е, че на ръководството на Google също не им пукало. Те просто били доволни, че Майер разрешавала някои от проблемите на Google, която компанията все още била новосъздадена. Майер си създава и врагове в Google, но също успява да натрупа стотици милиони долари и се превръща в знаменитост в света на бизнеса.
5. Знайте кога да кажете довиждане.
В книгата на Карлсон се разказва как враговете на Майер стават толкова влиятелни, че успяват да я изолират. Майер могла да напусне обидена, но тя не го прави. Вместо това тя продължава да си върши добра работа в Google без да бъде на първа линия. Тя оглавява разработването на приложението Google Maps за iPhone, например. Майер също така не се втурва към поста на главния изпълнителен директор на Yahoo. Когато главният изпълнителен директор на Yahoo Карол Барц е уволнена през 2011 г., приятел на Майер й казва, че би трябвало да обмисли да кандидатства за тази работа. Майер отговорила, че го е обмисляла, но смятала, че бордът на директорите на компанията е прекалено ненадежден. Месеци по-късно този борд е почти изцяло сменен, след като губи битка с инвеститора активист Дан Лоуб. Когато Лоуб се свързва с нея за поста Майер проявява интерес. Малко след това подписва договор за 200 млн. долара.