Новата работа не е за вас, ако чуете това на интервюто
Интервютата за работа обикновено са трудна задача, защото трябва да правите няколко неща едновременно.
На тях говорите за предишната си работа, споделяте личния си опит и в същото време трябва да отговорите на нуждите на новата компания с конкретни качества. Имате много неща, за които да мислите.
В същото време обаче интервюто е мястото, на което, освен да предлагате себе си, проверявате и работодателя си. Дали той е етичен и каква е политиката му към персонала може да ви бъде загатнато от това, което ще чуете по време на интервюто.
Вижте още: Най-лошите грешки, които можете да направите на интервю за работа
Има някои „тревожни сигнали“, които могат да ви спрат по пътя към новата работа.
Един много сериозен от тях, който да ви откаже от позицията, дори и да бъдете избран, е следният:
Вие казвате: „Какъв е диапазонът на заплащането за тази позиция? Трябва да се подсигурим, че не си губим взаимно времето“.
Отговорът, който трябва да ви притеснява: „Все още не сме определели диапазон на заплащането за тази позиция“.
Не, това е лъжа, коментират експерти. Преди да стартира процесът по интервюиране на хора за определена позиция, задължително се определя диапазонът на заплащането. Никоя компания, било то малка или голяма, няма да се впусне в процеса по подбор на персонала, без да определи предварителните си разходи за позицията.
Или казано по друг начин, ако получите такъв отговор, то най-вероятно ви лъжат. Няма никаква причина за това един работодател да държи в тайна предварително определения диапазон на заплащането за една работна длъжност.
Проблемът е, че ако ви лъжат за това, то възниква въпросът за какво друго биха ви излъгали?
Едно от възможните обяснения защо компанията не иска да оповести диапазона на заплатата е, ако смята да го промени с течение на интервютата за подбор.
Тоест би наела човек на съответната позиция, който е поискал много по-малко от това, което компанията си е предвидила първоначално. Отново една не особено лоялна практика, практикувана от компаниите на пазари, където предлагането на труд изпреварва търсенето.