Казината в Сингапур, които примамваха туристите в последните пет години, сега губят битката с моловете, пише Bloomberg.

Шопингът носи повече печалба от казината в туристическата индустрия в Сингапур за първи път от 2012 г., като постигна растеж с 44% в последните шест месеца до юни спрямо същия период на предишната година, сочат официални данни.

Това вероятно се дължи на китайските посетители, тъй като туристите от Китай продължават да стимулират растежа на туристическата индустрия в Сингапур, сочат данни на HSBC Holdings.

Около 2.1 милиона китайци са посетили Сингапур миналата година - над два пъти повече от 2009 г., преди страната да отвори първото от двете си казина. Посетителите от Китай, Индонезия и Индия са похарчили най-много пари в Сингапур през второто тримесечие на 2016 г. с общо 40% от всички приходи от туристи. Шопингът съставлява една четвърт от всички разходи спрямо 18% предишната година.

Казината привличаха най-много китайските туристи в Сингапур и остава да видим дали шопингът ще продължи да измества хазарта. И миналата година китайците са харчили най-много пари в Сингапур – 1205 долара на човек, изпреварвайки тайландците.

Китайците са похарчили 1.15 млрд. сингапурски долара (807 млн. американски долара) в Сингапур миналата година спрямо 112 милиона сингапурски долара за японците и 175 милиона долара за индийците. Освен това те харчат най-малко за храна и настаняване.

Туризмът помага на Сингапур в момент на несигурност за страната, която зависи от търговията, а икономиката й миналата година постигна най-слабия си растеж от 2009 г. насам. Но растежът на приходите като цяло идва за сметка на средно похарчените пари от турист, които са намалели леко през първата половина на годината спрямо същия период на миналата година.

Това се дължи на увеличаването на броя на китайците, които пристигат с евтини туристически пакети. Броят на тези туристи, които влизат в Сингапур от Малайзия, е нараснал до около 55%, казва Дебора Айткен, анализатор в Bloomberg Intelligence.

“Това не е добра новина. Някои от тези туристи пристигат с автобуси с евтини туристически турове и следователно посещават по-евтини пазари, за разлика от по-платежоспособните посетители, които идват по въздух и харчат пари в луксозните молове на Сингапур“, отбелязва Айткен.