Индия преживява бум в строителството на тоалетни

Индия преживява истински бум в строителството на тоалетни, който се оказва"златна мина" за бизнеса, пише Bloomebrg. През 2014 година премиерът на страната Нарендра Моди обяви петгодишна кампания на стойност 20 милиарда щатски долара под лозунга "Чиста Индия".
Целта е да бъдат изградени 111 милиона нови частни и обществени тоалетни. Успоредно с обещанията за подобряване на здравето, хигиената и достойноството на стотици милиони индийци, кампанията доведе и до 81-процентен ръст в доставките на строителни материали и 48-процентно увеличение в продажбите на обзавеждане и аксесоари за санитарните помещения. Очаква се до 2021 година този пазар да нарасне до 62 милиарда долара.
От старта на програмата до сега са построени над 80 милиона тоалетни, пише още изданието. Според експертите, цитирани от Bloomberg, това е една от най-мащабните кампании за подобряване на хигиената в историята на човечеството.
Дори и филмовите зведи от Боливуд като Акшай Кумар взимат участие като рекламни лица на продукти, свързани с инициативата. Компании като Tata Group, Reckitt Benckiser и The Slough доминират пазара на санитарни продукти в Индия и всички те успяват да се възползват максимално от усилията на управляващите.
Компаниите инвестират огромни средства в информационни кампании, които разясняват ползите от употребата на почистващите препарати и дезинфектантите.
Японската компания LIXIL Group е доставила десетки хиляди тоалетни инсталации за индийските домакинства от началото на инициативата на управляващите. Всяка от тях е свързана със септична яма, която позволява използването в райони без изградена канализация. Цената им е под 10 долара за брой. Tata Group също произвежда подобни модули с вградена химическа тоалетна, които са предназначени както за домакинствата, така и за обществените места.
Производителите на санитарни продукти и керамични изделия като Cera Sanitaryware и Somany Ceramics също се радват на скок в продажбите.
Междувременно правителството полага усилия и за разширяване на канализационната и водоснабдителната мрежа. Индийската компания Indian Hume Pipe Co. е сред големите печеливши, като до момента има спечелени проекти за над 20 милиарда рупии (300 милиона долара) в шест щата.
Крайната цел на премиера Моди е да осигури почти пълно санитарно покритие в страната до октомври 2019 година, когато страната ще чества 150-годишнината от раждането на водача на индийското движение за независимост Махатма Ганди.