Защо 22 000 души несъзнателно се съгласиха да чистят тоалетни
Нека бъдем честни. Колко от нас наистина четат „Условията за ползване“, когато се записват за ползването на разни неща?
Точно по тази причина 22 000 души наскоро несъзнателно са се съгласили да положат 1 000 часа обществено полезен труд в замяна на безплатен Wi-Fi.
От британския доставчик на Wi-Fi на обществени места Purple добавили на шега допълнително условие към вече съществуващите за ползването на мрежата от брандирани „горещи точки“ за интернет на компанията, за да дадат пример за "липсата на информираност у потребителите", по отношение на това, което подписват, когато достъпват безплатни Wi-Fi портали.
Съгласявайки се с общите условия за ползване, потребителите несъзнателно се съгласявали и на включената клауза за полагане на обществено полезен труд, съгласно която трябвало да чистят подвижни тоалетни, да гушкат улични котки и да боядисват черупките на охлюви.
Потребителят може да се наложи, по преценка на Purple, да положи 1 000 часа общественополезен труд. Това може да включва следното: почистване на местни паркове от животински изпражнения; гушкане на улични кучета и котки; ръчно отпушване на канализация; почистване на подвижни тоалетни на местни фестивали и събития; боядисването на черупки на охлюви с цел озаряване на тяхното съществуване; премахване на залепнали дъвки от улиците.
Изнандващо, за период от две седмици, само един човек забелязал шегата.
Тя е част от изявлението на Purple, че компанията е първият доставчик на Wi-Fi във Великобритания, който започва да спазва Общия регламент относно защитата на данните (GDPR), който ще влезе в сила от май 2018 г.
"Wi-Fi потребителите трябва да четат условията, преди да се запишат за достъп до дадена мрежа. Това на какво се съгласяват, колко данни споделят и какъв лиценз дават на доставчиците. Нашият експеримент показва, че е прекалено лесно да сложим отметка в едно квадратче и да се съгласим на нещо, което не е честно спрямо нас," казва Гавин Уийлдън, главен изпълнителен диртектор на Purple.
За радост, компанията не планира да принуждава никого да чисти тоалетни или да боядисва черупки на охлюви.