От 1 ноември 2018 г. българската администрация преустановява хартиения обмен на документи. Повече от 700 централни, областни и общински структури преминават към изцяло електронен документооборот помежду си.

Мярката, заложена в законодателството, ще доведе до шесткратно увеличение на ефективността на административния обмен.

На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и др.

Към края на октомври т.г. 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез която се осъществява електронният документооборот.

Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация, както и една от основните за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.

Намаляват броя на документите, които ни искат от администрациятаВъвеждат и европейски правила по отношение на достъпа на данъчните органи до информация за борбата с изпирането на пари


Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа.

По този начин се повишава контролът върху институциите - както от страна на потребителите, така и между самите администрации.