Изчезването на средната класа в САЩ променя бъдещето на бизнеса
Средната класа в САЩ намалява устойчиво през годините.
Американците със средни доходи представляват около 61% от населението на страната през 1971 г.
През 2016 г. обаче, едва 52% от гражданите на САЩ попадат в дефиницията за средна класа, сочи проучване на Pew Research Center.
Когато стане дума за анкети, ситуацията е още по-различна спрямо данните от 1971 г., тъй като само 44% от американците се самоопределят за част от средната класа, сочи проучване от 2014 г.
През 2008 г. същото изследване показва, че 53% от анкетираните самоопределят доходите си като средни.
Pew Research Center смята за средна класа всеки, чието възнаграждение възлиза между 2/3 и два пъти средния годишен доход на домакинство в страната.
Средният доход на домакинство в САЩ на година към края на 2017 г. възлиза на 61 372 долара. Това означава, че представителите на средната класа печелят между 40 743 долара и 122 744 долара годишно, колкото и разтегливо понятие да е това.
Свиването на дела на хората със средни доходи влияе на редица индустрии. Това се усеща в света на търговията на дребно, луксозните стоки и прочее.
От гледна точка на хотелиерския бизнес, промените също ще провокират изменение на бизнес модела.
Според Ян Скраджър, легендарният създател на концепцията за бутикови хотели, бизнесът с настаняване трябва да се нагоди към новите реалности.
По думите му, хотелите представляват „манифестация на популярната култура и хората.”
Предприемачът смята, че САЩ се движи в посока, където имаме горния 1% по доходи и всички останали хора.
„Виждам хотелите да следват същия път”, казва той.
В отговор на промените в населението, хотелите могат да се разделят на два вида – суперлуксозни скъпи хотели и такива, които се ориентират към по-евтините решения. Според предприемача, това ще се случи в идните 10 и повече години.
Луксозните хотели ще станат много по-малки по размер с около 80-90 стаи, като самите стаи ще бъдат много по-големи, прогнозира Скраджър. Тези нови хотели ще бъдат недостъпни като цени за всички, освен за горния 1%.
На фона на това, броят на хотелите, ориентирани към обикновените хора, ще се умножи с оглед нарасването на населението, което няма високи доходи.
По думите на Скраджър, няма средно положение – или поемате по единия път, или по другия.
А дали думите на предприемача не важат за всички аспекти на икономиката, а не само за бизнеса с настаняване?