Пред труден избор бяха изправени жителите на Виена.

До вчера, 31 юли, те трябваше да решат на какво да ухае в метрото на града.

Градската управа на австрийската столица подготви четири различни благоухания, измежду които трябваше да се избере едно, което да бъде впръсквано във влаковете на подземната железница.

През юли по метромрежата се движеха четири влака, които представяха различните аромати.

За да се различават от останалите, те бяха украсени с флорални мотиви, а различните ухания обозначени с различни цветове.

Лилавият аромат е успокояващ, зеленият освежаващ, оранжевият цитрусов, а розовият ухае на рози.

Ароматите се впръскват във влакчетата чрез охладителната система, като се разпределят равномерно из цялата им площ.

Местните власти посочват, че те са тествани за възможни алергични реакции.

Пилотният проект на общинското транспортно предприятие "Виенски линии" има за цел да даде възможност на пътниците сами да решат дали в метрото да ухае на нещо и на какво.

Идеята е обстановката в градския транспорт да бъде комфортна, като за тази цел общината разширява мрежата, съкращава интервалите на движение на влаковете, купува нови и обновява старите модели.

12 места в Европа, които трябва да посетитеТе привличат хора от всички краища на света

През януари тази година беше забранено и внасянето на храна в мрежата на метрото в австрийската столица, като една от причините за това е именно миризмата. Този ход трябва да доведе и до намаляване на разходите за почистване, които възлизат средно на 2 млн. евро годишно.

След като гласуването за различните аромати, които да бъдат впръсквани във влаковете, приключи вчера, сега общината трябва да обобщи резултатите и да реши дали и през следващото лято влакчетата да бъдат ароматизирани.

Метрото във Виена отваря през 1898 г., като днес общата му дължина възлиза на 83.7 км (по данни от 2015 г.) То може да се похвали със 109 станции, които превозват по 440 млн. души годишно.