Камерън Мичел, главен изпълнителен директор на Cameron Mitchell Restaurants, заяви пред CNBC, че освен проблемите с веригите на доставки и нарастващата инфлация, които се отразяват на финансовите резултати, буйните посетители в неговите заведения струват на бизнеса му по около 750 000 долара на година.

“Преди COVID-19 не сме харчили и долар за охрана в някой от нашите ресторанти, а сега харчим по около три четвърти от 1 млн. долара на година за охрана, за да защитаваме нашите мениджъри и служители от невъздържани гости, които посещават заведенията ни,” заяви Мичел, допълвайки, че макар техният брой да е много малък, това все пак засяга безопасността на служителите.

Мичел оприличи буйните посетители в ресторантите на непокорните пътници в самолетите, заради които през миналата година щатските авиокомпании отчетоха рекорден брой инциденти. CMR е независима и непублична верига ресторанти, която разполага с около 40 заведения в САЩ - от Бевърли Хилс в Калифорния до Ню Йорк.

Напрежението между посетители в ресторантите и служители се засилва най-вече заради правилата за безопасност във връзка с COVID-19. Мичел смята, че инцидентите между буйни посетители и неговия персонал се дължат на “гнева като цяло.”

“За мениджърите е трудно. А се налага да се справят и с недостиг на персонал, както и с увеличаващи се разходи и проблеми с веригите на доставки,” казва Мичел. “Нашите хора постоянно се борят да осигуряват продуктите, от които имаме нужда, така че е много трудно за нашата ежедневна дейност,” допълва той.

Мичел казва, че неговият бизнес усеща ефекта от по-високите разходи. “Това са най-високите разходи за стоки, с които съм работил за 42 години в ресторантьорския бизнес. Миналата година разходите за стоки бяха 29.6% от продажбите ни, а тази година дотук са 33%. Това увеличение от 3.4% на разходите влияе сериозно на нашите финансови резултати,” казва той.

Той също така допълва, че макар разходите за труд да са се увеличили с около 13% като цяло, броят на служителите му вече е почти на нормални нива, след като е намалял в края на миналата година заради вълната от варианта Омикрон.

Мичел казва, че очаква да увеличи цените тази година, за да компенсира по-високите разходи и се надява продажбите да продължат да нарастват до нивата преди пандемията.