Брансън бил в данъчен рай, докато искал държавна помощ за Virgin Atlantic
Британският милиардер Ричард Брансън е нанесъл сериозни щети върху репутацията на Virgin Group, тъй като се е намирал в данъчен рай, докато базираната в Обединеното кралство авиокомпания Virgin Atlantic е искала правителствена помощ по време на пандемията.
Това се казва във вътрешни имейли на Virgin, цитирани в съдебен иск за 250 млн. долара в Лондон, съобщи Reuters.
Имейлите бяха цитирани от адвокатите на американския влаков оператор Brightline, който е съден от Virgin Group, след като анулира сделка за използване на марката Virgin през 2020 г., 18 месеца след подписването ѝ.
По силата на сделката Brightline експлоатира железопътна линия във Флорида, използвайки името Virgin Trains USA.
Brightline твърди, че е отменила сделката, защото марката Virgin е била засегната от негативното отразяване в пресата на твърдението на Брансън от 2020 г., че Virgin Atlantic се нуждае от помощ от британското правителство, за да оцелее след пандемията.
Адвокатите на Brightline се позовават на вътрешни имейли на Virgin Group, в които основателят Брансън е описан като "убиец на репутацията", докато в един имейл от външен съветник по връзки с обществеността се казва "Ричард трябва да покаже, че не е безмилостен милиардер, който избягва плащането на данъци."
В имейл от април 2020 г. главният изпълнителен директор на Virgin Group Джош Бейлис споменава данъчното пребиваване на Брансън във връзка с искането за спасяване, като казва "Ричард не може да избегне критиката. Истината е, че той е платил възможно най-малко данъци".
От своя страна, Virgin твърди, че марката ѝ не е била увредена от действията на групата по отношение на COVID-19, което означава, че Brightline не е имала право да прекрати лицензионната сделка, без да плати такса за напускане в размер до 200 млн. долара.
Дружеството иска и неизплатени лицензионни такси.
Адвокатът на Virgin заявява в съдебните документи, че марката е претърпяла известен негативен натиск във Великобритания през 2020 г. след искането на Virgin Atlantic за държавна подкрепа, но репутацията ѝ бързо се е възстановила и не е била засегната в САЩ.
Адвокатът на Brightline обаче заяви, че сделката е дала право на клиента му да получи марка с висока международна репутация, като Coca-Cola или водещите европейски футболни отбори Реал Мадрид и Барселона.
"Това е "Бийтълс", а не "Бей Сити Ролс", аргументира се правозащитникът, според съдебните документи по делото, цитирани от Reuters.