Гигантът в сектора на луксозните стоки LVMH отчете ръст на приходите си за третото тримесечие от едва 9%, което представлява сериозно забавяне спрямо предходните тримесечия, белязани от "постпандемичното харчене", пише Reuters.

Приходите на компанията, която притежава брандовете Louis Vuitton, Dior, Tiffany, Bulgari, са достигнали 19,96 милиарда евро, или с 9% повече от същото тримесечие на 2022 г. Ръстът е малко под прогнозите на експертите, очаквали покачване на приходите на компанията от 11,5%.

Продажбите също растат с 9% при очаквани 10%.

LVMH е изправена пред спад на търсенето в САЩ и Европа, където растящите цени въздържат мнозина, особено по-младите, от излишни разходи, както и в Китай, където възстановяването е колебливо след първоначалния импулс, последвал отпадането на ковид ограниченията.

Подразделението на групата за вино и алкохолни напитки отчита спад на приходите през тримесечието от 14%. Намалява търсенето на шампанско, а икономическата ситуация в САЩ влияе зле на продажбите на коняка Hennessy.

LVMH е първата голяма модна компания, представяща резултатите си за тримесечието. Отчетите на Hermes и Kering се очакват на 24 октомври.

Инвеститорите губят интерес към акции на производители на луксозни стоки Индексът STOXX Europe Luxury 10 току-що отчита най-големия си тримесечен спад от 2020 г. насам

По-рано тази седмица Reuters отбеляза, че инвеститорите губят интерес към акции на производители на луксозни стоки, като индексът STOXX Europe Luxury 10 отчете най-големия си тримесечен спад от 2020 г. насам.

Десетте акции, попадащи в него, са загубили около 175 млрд. долара от стойността си от края на март.

"Секторът рязко се обезцени през последните 2-3 месеца поради комбинацията от повишаващи се лихвени проценти, позициониране на инвеститорите и очакване за намаляване на печалбите", коментира Бърнард Ахконг, съизпълнителен директор в UBS O'Connor Global Multi-Strategy Alpha.

Три въпроса за луксозната мода след придобиването на Capri от TapestryСобственикът на Coach придоби собственика на Versace за 8,5 милиарда долара

Все пак някои пазарни участници и анализатори остават оптимисти в дългосрочен план.

"Корекцията в сектора е прекалено голяма", заявяват анализаторите от Bernstein, като добавят, че компании като LVMH, които харчат за маркетинг и забавят увеличението на цените, са в най-добра позиция в несигурната икономическа среда.

Жил Гибут, ръководител на европейските капиталови стратегии в AXA Investment Mangers, е предпазлив в началото на годината заради прекалено високите оценки, но вече проявява интерес: “С оценките, които сега са по-близо до дългосрочните средни стойности, секторът е по-привлекателен. Ще изчакаме тримесечните резултати, които би трябвало да потвърдят, че е налице забавяне."