Илон Мъск постигна победа срещу стачкуващите шведските работници, след като съдът постанови, че Tesla може да получи регистрационните номера за своите автомобили от транспортния орган на страната, предава Associated Press.

Производителят на електромобили настоя със съдебен иск да получи регистрационните номера на новите коли, чиито доставки са блокирани от пощенските служители в знак на съпричастност към стачкуващите механици от сервизите на Tesla.

Профсъюзите в цялата страна, включително пристанищните работници и търговците на автомобили, отказват да работят с компанията, след като механиците, които членуват в профсъюза IF Metall и обслужват електромобилите, започнаха стачката си миналия месец, заради отхвърлянето на искането им от Tesla за колективно договаряне.

Tesla се изправя със съдебен иск срещу Шведската транспортна агенцияСтачката на пощенските работници означава, че автомобилите на Tesla няма да получат регистрационните си табели

Според съдебния иск, разгледан от AP, Tesla настоява районният съд да наложи глоба от 1 млн. крони (87 хил. евро), за да "задължи" Шведската транспортна агенция да позволи на Tesla да "изтегли регистрационните табели" в рамките на три дни от уведомяването за решението на районния съд.

В междинно решение районният съд в град Норшьопинг постановява, че шведската агенция трябва да се съгласи в срок от седем дни, че Tesla може да събира регистрационни табели за своите автомобили, или рискува да бъде глобена с 1 млн. крони., посочва CNN.

Транспортната агенция e отговoрила, че обмисля дали да обжалва решението на съда. "Все пак започнахме да обсъждаме как бихме могли да направим практически възможно за Tesla да вземе табелите", добавя агенцията в изявление, като отбелязва, че седемдневният срок за решение оставя "много малко време".

Още работници в Швеция се изправят срещу Tesla. Мъск: „Това е безумие“Стачката предизвика съпричастност от страна на докери, бояджии и пощенски служители в борбата за шведския трудов модел

Решението на съда нанася удар върху усилията на шведски работници от различни сектори да окажат натиск върху производителя на електромобили да се съобрази с политките на профсъюза, представляващ местните механици, коментира още CNN.

Работната сила в страната е силно синдикализирана, като около девет от всеки десет работници имат колективни трудови договори, които регулират заплатите и други условия на труд.

Според Шведската конфедерация на профсъюзите дружество без колективен трудов договор "може да плаща толкова ниски заплати, колкото си иска", тъй като в Швеция няма законово определена минимална работна заплата.