Регулаторите на рекламата в Обединеното кралство отмениха по-ранно решение за забрана на реклама на Calvin Klein, която според тях представя певицата FKA Twigs като „стереотипен сексуален обект“.

В новото си решение Службата за рекламни стандарти на Обединеното кралство заявява, че изображението „представя жена, която изглеждаше уверена и контролираща“.

Рекламата на FKA Twigs е част от кампания за пролетната колекция на Calvin Klein за 2023 г., в която бяха включени и други мъже и жени модели.

„Преразглеждането на нашето първоначално решение се случи в контекста на значителната сила на общественото мнение, включително от страна на FKA Twigs, в отговор на нашите констатации, но беше водено от нашата загриженост, че обосновката ни за забрана на рекламата е значително погрешна“, казва говорител на агенцията пред The Wall Street Journal.

Агенцията обаче поддържа друга част от по-ранното си решение, според което изображението не е подходящо за показване в плакати на открито.

Някои критици на първоначалното решение обвиниха агенцията, че поддържа двоен стандарт, питайки дали ще забрани и по-скорошна кампания на Calvin Klein, включваща актьора от „Мечката“ Джеръми Алън Уайт, позиращ в тесни боксерки.

Говорителят обаче казва, че оплакванията, получени от агенцията за тази кампания, изглежда се основават на медийно отразяване или реклами, появяващи се извън Обединеното кралство, така че не е разследвана официално.

„Медийната реакция на нашето януарско решение включваше обвинения в двойни стандарти спрямо друга реклама на Calvin Klein, с участието на актьора Джеръми Алън Уайт, която излезе горе-долу по времето, когато публикувахме решението“, се посочва в публикация на агенцията. „Предизвикателството беше, че ако FKA Twigs е обективизирана, тогава със сигурност и Джереми Алън Уайт е.“

Агенцията посочва, че е взела предвид рекламите на Уайт, когато е преоценила изображението на FKA Twigs и добавя: „Нашето мнение е, че е малко вероятно рекламите на Джереми Алън Уайт да нарушат правилата ни“.