Според проучване на глобалната HR платформа Monster, проведено през януари 2024 г., 95% от хората възнамеряват да се оглеждат за нова работа през тази година. И мнозина очакват, че това ще бъде предизвикателство. Повече от половината, 68%, казват, че според тях ще бъде трудно да си намерят такава предвид състоянието на глобалната икономика.

Въпреки че намирането на възможности за работа може да бъде предизвикателство, има начини да се държите така, че да направите тази мисия още по-трудна, пише CNBC и цитира Линдзи Мъстейн, бивш служител по подбор на персонал в Amazon и настоящ главен изпълнителен директор на компанията за кариерно обучение Talent Paradigm, която казва:

"Има нещо, което се нарича поведение на отчаяние. Но тази енергия, която крещи: Избери ме!, всъщност отблъсква възможността".

Ето и няколко съвета как да избегнете това излъчване.

Не кандидатствайте в дадена компания отново и отново

Първо, избягвайте да кандидатствате за работа в една и съща компания отново и отново, особено в кратък период от време.

Ако Мъстейн види, че "сте кандидатствали 20 пъти през последните две години и нито веднъж не сме ви наели", това е червен флаг. Тя веднага си мисли, че "нещо не е наред с този кандидат, за да не е бил нает до този момент".

Независимо от това колко подходящ е един кандидат за въпросната работа, специалистът по подбор на персонал вероятно няма да отдели време, за да проучи допълнително кандидатурата му.

"Така можете да попаднете в черния списък", казва Мъстейн. “Опитайте се да ограничите вътрешните си кандидатури до максимум пет пъти и то за роли, с които тясно сe оприличавате“.

Не използвайте банера "търси работа" в LinkedIn

Друг червен флаг за специалиста по подбор на персонал е банерът "търси работа" в LinkedIn.

Само с поставянето на този единствен сигнал в сайта "ние вече знаем, че имате нужда от нещо", казва Мъстейн, което означава, че може би не сте толкова придирчиви, когато става въпрос за възможностите, че може би не придвижвате кариерата си напред по устойчив начин, който ви помага да изграждате умения и да се усъвършенствате.

"Това вреди на оценката дали сте висококвалифициран кандидат", казва тя. „Освен това това променя динамиката на разговора с мениджъра по наемане на работа. Сега той не се опитва да ви убеди в чудесната възможност, която ви предлага, защото държи да сте в компанията. Вместо това вие се опитвате да ги убедите да ви разгледат като възможност“.

Нолан Чърч, главен изпълнителен директор на платформата за набиране на таланти Continuum и бивш служител на Google, е съгласен с това. Използването на банера "всъщност изглежда на мениджъра по наемане на персонал като отчаяние",

"Това е нещо като да просиш на ъгъла", обобщава Мъстейн.

Не се показвайте като "много наранени" в социалните медии

И накрая, ако сте безработни, не публикувайте статуса си на безработен в социалните медии, особено ако сте склонни да се самосъжалявате на глас.

Мъстейн дава пример с конкретна публикация, която гласи:

"Току-що ме уволниха, имам две деца вкъщи и наистина се нуждая от друга работа, колкото се може по-скоро. Така че, ако можете да ме запознаете с всеки човек, който познавате и който има евентуално свободно работно място, ще ви бъда много благодарен."

Въпреки че предизвикват съчувствие, хората, които публикуват подобни статуси, "се разкриват като много наранени", казва тя, „те кървят в социалните медии".

„По този начин обаче показват слабост по същия начин, както хората, които включват банера "търси работа" в профилите си в LinkedIn. Ясно е, че имат нужда от нещо. Подобен пост отблъсква специалистите по подбор на кадри, защото не идва от позицията на силата", категорична е Мъстейн.

Вместо това, ако сте били съкратени и искате да сигнализирате на света, че търсите нови възможности, опитайте се да представите ситуацията като ново начало или шанс за развитие и да споделите конкретни примери за предишния си принос и успехи на организациите в които сте били. Можете също така да споделите какво сте научили и как вашият опит ви е подготвил за бъдещи предизвикателства. Всичко това "демонстрира адаптивност и ориентирано към бъдещето мислене пред потенциалните работодатели", казва още тя и добавя в заключение:

„Не забравяйте, че нямате нужда от каквато и да е работа. Имате нужда от добра работа!“