Инфлацията удари и тематичния парк Legoland.

Сред многото неща, които поскъпват това лято, е и входът за атракцията. Любопитна подробност е, че ще ви струва по-скъпо в слънчевите дни, отколкото в дъждовните, пише Fortune.

Компанията Merlin Entertainments, която управлява Legoland, Музея на Мадам Тюсо и Окото на Лондон, планира да въведе скокообразно ценообразуване в горещия сезон – точно, както е с такситата или хотелите.

В случая с Legoland това означава по-евтини билети в дъждовните делнични дни в сравнение с летните уикенди.

"Това гарантира, че преживяването в пиковия период е оптимизирано, като се избягва пренаселеността", заяви говорител на Merlin пред Fortune.

"Седемте милиона посетители повече миналата година доказват, че нашите атракциони продължават да предлагат отлично съотношение между цена и качество, а тези промени дават възможност за по-голяма гъвкавост на гостите, които резервират онлайн, да избират намалени цени за избрани дати и часове.", допълва говорителят.

През 2019 г. преди пандемията, атракционите на Merlin са посетени общо от 67 млн. посетители, а през 2023 г. е 62 милиона, което сочи бавно и непълно възстановяване.

Моделите на харчене на посетителите също са се променили. Главният изпълнителен директор на Merlin Скот О'Нийл смята, че гостите избират по-малко атракции, но харчат повече в тези, които посещават, така че динамичното ценообразуване може да се окаже по-доходоносно за компанията.

"Ако атракционът се намира във Великобритания, през август в пика на отпуските, слънчевото време и съботите, бихте очаквали да платите повече, отколкото в дъждовен вторник през март", казва О'Нийл пред Financial Times, определяйки този ход като "много интуитивен".

Според данните за това какво е търсенето в определени дни, компанията ще определи съответната цена.

В Обединеното кралство, където е седалището на Merlin, има и други пречки за привличане на повече посетители.

Премахването на схемата за възстановяване на ДДС през 2021 г., наречена "туристически данък", означава, че чуждестранните посетители на Обединеното кралство вече не могат да пазаруват без данъци.

Това струва на британската икономика приблизително 10,7 млрд. паунда под формата на загубен БВП и 2 милиона потенциални посетители, установи Центърът за икономически и бизнес изследвания.

О'Нийл от Merlin е наясно, че това ще се отрази на притока на инвестиции в страната. Но нещата се подобряват - в понеделник компанията отчете рекордни приходи от 2,1 млрд. паунда през 2023 г., което е с 8% повече в сравнение с предходната година.

Един от всеки четирима посетители във Великобритания е бил в атракция на Merlin, което показва силен интерес към обекти като Музея на Мадам Тюсо и Окото на Лондон.

Приходите, свързани с Legoland, са се увеличили с 1% на годишна база, благодарение на туристическия трафик от Азия и Европа.

Компанията обаче претърпя загуба в размер на 214 млн. паунда, дължаща се на отписването на стойността на по-новите ѝ паркове в Ню Йорк и Южна Корея. Те бяха открити по време на пандемията и все още не са показали добри резултати, допълва още Fortune.

Не е ясно кога ще започне да действа динамичното ценообразуване в Legoland и дали ще се прилага за всички атракциони по света, но това няма да е първият тематичен парк, който въвежда този метод.

Disneyland повиши цените за различните "нива" на посетителите още миналата година, за да се справи с нарастващите разходи и туристическите тълпи.

Индустрията на услугите, особено авиокомпаниите и хотелите, отдавна прибягват до динамични модели на ценообразуване като начин за управление на търсенето и за получаване на по-големи приходи в периоди на силен трафик.