Aакционерите на Disney преизбраха целия управителен съвет на медийния конгломерат, нанасяйки поражение на инвеститора активист Нелсън Пелц и бившия главен изпълнителен директор на Marvel Айк Пърлмътър, които агитираха за промяна в мениджмънта.

Очакваната от всички победа слага край на продължилите няколко месеца вътрешни спорове и потвърждава позицията на главния изпълнителен директор Боб Айгър, отбелязва CNBC.

Ръководената от Пелц компания Trian Partners искаше да отстрани двама от директорите - Мария Елена Лагомасино и Майкъл Фроман. Като причина за кампанията бяха посочени продължаващото влошаване на акциите и грешни инвестиции за милиарди.

Пелц е загубила от Лагомасино с 2:1 гласа, съобщава CNBC, позовавайки се на свои източници. Индивидуалните гласоподаватели са подкрепили настоящата формация на Disney с огромно мнозинство, помагайки на Айгър да получи 94% от общия вот, според информацията на изданието. Бившият главен финансов директор на медийния гигант Джей Расуло, когото Trian също номинира, е загубил от Лагомасино с още по-голяма разлика от 5:1.

В процентно отношение активността при гласуването за директор е била в средата на 60-те процента, казват още източниците на CNBC. Втори инвеститор активист - Blackwells, също не e успяl да си спечели места в борда на директорите.

"Искам да благодаря на акционерите за доверието и увереността им в нашия борд и мениджмънт. След като разсейващият конкурс вече е зад гърба ни, ние нямаме търпение да се фокусираме 100% върху най-важните ни приоритети: растеж и създаване на стойност за инвеститорите и творческо съвършенство за нашите потребители", казва Айгър в изявление.

Disney използва значителни ресурси в борбата с пълномощниците. Компанията се обърна за подкрепа към лоялните си партньори, създателя на Star Wars Джордж Лукас, главния изпълнителен директор на JP Morgan Джейми Даймън и Лорийн Пауъл Джобс, вдовицата на Стив Джобс, припомня CNBC.

Въпреки че Пелц няма да влезе в борда, той и неговата компания имат известна заслуга за възстановяването на акциите на Disney. "Макар да сме разочаровани от резултата на този конкурс, Trian високо оценява цялата подкрепа и диалога, който имахме със заинтересованите страни. Гордеем се с въздействието, което оказахме върху преориентирането на компанията към създаване на стойност и добро управление", пише в изявление на Trian.

Disney похарчи около 40 млн. долара за борба с Пелц. Натискът от всички страни изглежда доведе до резултати. Двамата най-големи акционери на компанията - Vanguard и BlackRock, решиха да подкрепят ръководството едва в последните дни преди гласуването.

В крайна сметка инвеститорите активисти не успяха да убедят достатъчно дребни или институционални акционери, че имат наистина добър план за подсилването на Вълшебното кралство. Докато кандидатурата на Пелц получи значителна подкрепа от консултантите по пълномощията и по-малките институционални инвеститори, акционерите не бяха толкова убедени в Расуло, пише още CNBC.

Въпреки че избраните от тях кандидати не спечелиха места в управителния съвет, Blackwells се зарадва на факта, че Пелц не беше избран, допълва изданието.

"Основната ни цел беше постигната - да не допуснем Нелсън Пелц в управителния съвет ", пише Blackwells в изявление. "Disney можеше да се възползва от всеки един от нашите кандидати за упоритата работа, необходима през следващите няколко години за развитието ѝ, но ние уважаваме волята на акционерите и резултата."

Пелц, който не обича да бъде наричан „инвеститор активист“, но е организирал успешни кампании в емблематични предприятия като PepsiCo, P&G и Wendy's, контролира дял от 3,98 млрд. долара в Disney, или около 2% от всички акции в обращение.

Тъй като акциите на медийния конгломерат са поскъпнали с близо 50% от началото на кампанията на Пелц, Trian и Пърлмътър са спечелили много въпреки неуспеха с борда. Главният опонент от инвеститорите активисти е похарчил около 25 млн. долара за битката, което е малка сума в сравнение с печалбите от акциите, които той контролира.

Независимо че победи във войната с Пелц, Disney все още е изправена пред безпрецедентни предизвикателства. От години ESPN губи абонати, което повдига въпроси дали е готова да се бори с новите медийни компании. Стрийминг бизнесът на Disney харчи милиарди, за да спечели абонати, и губи пари, докато се опитва да настигне пазарния лидер Netflix.

Може би най-същественото е, че компанията търси наследник на главния си изпълнителен директор за втори път в рамките на 5 години. Неуспешното наследяване на Disney, при което избраният от самия Айгър заместник Боб Чапек беше отстранен само две години след началото на мандата му, беше ключов аргумент на Trian срещу компанията.

Инвеститорите се сплотяват около Disney през февруари, след като компанията прави серия от важни съобщения по време на разговора за приходите си. Сред тях са ексклузивните права за стрийминг на филма Eras Tour Тейлър Суифт, стратегическа инвестиция в Epic Games за 1,5 млрд. долара, както и водеща стрийминг услуга на ESPN.

Пелц нарече поредицата от съобщения план тип "спагети по стената", който е имал за цел да "отвлече вниманието на акционерите".

Акциите на Disney са скочили с 23% след отчета за приходите ѝ за първото фискално тримесечие в началото на февруари, посочва още CNBC.