Gen Z са сред най-малко щастливите служители. Защо?
Поколението Z имат силно изразена нагласа за цел, но не се чувстват удовлетворени от усещането си за цел в работата. Ето какво трябва да знаят работодателите
Не е тайна, че щастливите служители са по-продуктивни.
Според неотдавнашен доклад на застрахователния гигант MetLife обаче Gen Z служителите са най-малко щастливите служители от всички поколения на трудовия пазар, пише Inc. Само 62% от анкетираните от тази възрастова група съобщават, че са щастливи в службата, в сравнение с 67% от бумърите, 66% от поколението Х и 66% от милениълите.
Според доклада една от основните причини за по-ниския процент на щастие сред Gen Z е разминаването между силното им желание да намерят професионална цел и удовлетвореността им от този аспект на работата. Всъщност едва 61% от служителите от поколението Z са удовлетворени от смисъла на работата си в сравнение с милениълите (68%), Поколението X (70%) и бумърите (70%).
Каква е причината за тази разлика? В доклада се посочват редица фактори, сред които са значителните нива на недоверие между служителите от Gen Z и техните работодатели. Само 65% от служителите от поколението Z чувстват, че имат доверието на шефовете си – в сравнение с 69% от всички работещи, и само 58% от служителите в тази група вярват, че ръководителите им „постъпват правилно“ – спрямо 65% от анкетираните.
Друг фактор е физическото работно място. Три четвърти от служителите с хибриден и изцяло дистанционен модел на работа се чувстват много по-целеустремени от работещите само в офис (64%).
Работодателите, които искат да подкрепят по-добре Gen Z персонала си – а той вече надхвърля броя на бумърите на трудовия пазар, трябва да помислят дали хибридната или дистанционната работа е опция за техния бизнес. Според 2024 Trust Survey на PwC други методи за изграждане на доверие сред служителите са присъствените тиймбилдинг занимания и предоставянето на възможности за кариерно развитие, посочва изданието.