Акциите на китайската компания за електрически автомобили Xpeng отбелязаха скок, след като производителят отчете подобрение в маржа на печалбата и оптимистична перспектива за доставките през второто тримесечие на годината, съобщава CNBC.

Акциите на компанията, регистрирани в Хонконг, нарастват с над 13% в сутрешната търговска сесия в сряда. Листнатите в САЩ акции се повишиха с близо 6% по време на търговията в САЩ във вторник след като компанията отчете резултатите си за първото тримесечие.

Xpeng съобщи, че маржът на печалба от превозните средства е нараснал с 5,5% през първите три месеца на годината от отрицателните 2,5% през предходното тримесечие. Колкото по-висок е маржът, толкова по-голяма е печалбата, която компанията прави от продажбите на автомобили.

Компанията прогнозира доставки от 29 000 до 32 000 автомобила през второто тримесечие, което е увеличение с поне 25% на годишна база.

Xpeng e доставиla 21 821 автомобила през първото тримесечие на годината и 9 393 през април.

След публикуването на резултатите анализаторите на Nomura заявиха, че преразглеждат прогнозите си за компанията.

„Виждаме, че Xpeng напредва с бизнес плановете си и вярваме, че може да се радва на известен напредък“, се казва в коментара им, цитиран от CNBC.

„Междувременно, като се има предвид засилващата се конкуренция на общия пазар, която прави по-малките играчи по-уязвими, ние оставаме леко предпазливи и предлагаме на инвеститорите да следят отблизо новия модел под марката Mona, който ще бъде пуснат следващия месец“, добавят анализаторите на Nomura.

Подобно на други компании, които искат да останат конкурентоспособни на пазара на електрически автомобили в Китай, Xpeng разширява продуктовата си гама с по-евтина марка превозни средства, наречена Mona.

Първият автомобил Mona – електрически седан на цена под 200 000 юана ($27 890) – е планиран за пускане през юни, а масовите доставки трябва да започнат през третото тримесечие, според съобщения на компанията.

Xpeng приписва няколкостотин милиона юана приходи от услуги на партньорството си с германския автомобилен производител Volkswagen. Сегментът на услугите като цяло се e повишил с 93,1% на годишна база до 1 милиард юана през първото тримесечие.

Китайската компания обяви, че през първата половина на тази година установява партньорства с автокъщи в Западна Европа, Югоизточна Азия, Близкия изток и Австралия, за да отвори нови магазини. Xpeng планира да разшири търговската си мрежа в над 20 страни, посочва още CNBC.