Поколението Z е на път да направи фурор това лято, тъй като проучванията сочат, че увеличават плановете си за почивка и харчат повече от възрастните туристи.

Младите хора планират международни пътувания в по-голяма степен от другите поколения, показват данните от доклад, публикуван от Bank of America на 20 май.

Според друг доклад от април, публикуван от PMG, поколението Z, заедно с милениалите, са в основата на рязкото увеличаване на разходите за пътувания през 2024 г. В доклада са анкетирани 1 800 възрастни в САЩ, Обединеното кралство, Индия, Германия и Китай.

Според данните, 65% от поколението Z и 72 % от милениалите са заявили, че планират да харчат повече за пътувания през свободното време, което е доста над 54% от поколението X и 40% от бейби бумърите, които са заявили същото.

Но начинът, по който представителите на поколението Z – определяни като родените между 1997 и 2012 г., планират да финансират пътуванията си, се различава значително от този на другите възрастови групи.

Според доклад на изследователската компания Morning Consult броят на представителите на поколението Z, които твърдят, че пътуват, защото имат спестявания, е намалял от август 2023 г., което не ги спира, казва Линдзи Роушке, анализатор на пътувания и хотелиерство в Morning Consult и автор на доклада.

„Представителите на поколението Z са навършили пълнолетие в невероятно бурно време. Това оказва силно влияние върху поведението им при пътуване.

Защо да отлагат пътуването до мястото, където наистина искат да отидат, за да спестят, когато може да има друга пандемия, финансова криза, война или голямо събитие, което може да им попречи да стигнат там?“, казва тя пред CNBC.

Роушке отбелязва, че представителите на поколението Z отделят време за намиране на начини за намаляване на разходите за пътуване, вместо да отменят или да отлагат.

„Те търсят начини да правят компромиси и да спестяват. Това може да включва пътуване в междинния сезон, използване на приложения и други технологии за сравняване на цените, използване на точки от кредитни карти, намаляване на разходите в други области или предприемане на странични дейности за финансиране“, допълва тя.

Все пак 42% от поколението Z и 47% от милениалите заявяват, че планират да използват заем, за да финансират летните си пътувания, според проучване на компанията за финансови услуги Bankrate. Докладът показва, че най-популярните методи за финансиране на пътувания за лятна почивка включват:

• кредитни карти – 26%

• услуги от типа „купи сега, плати по-късно“ – 8%

• заемане на средства от семейство и приятели – 6%

• лични заеми – 5%

Този обаче тревожи по-възрастните поколения, които обикновено пътуват по-малко амбициозно през 20-те си години, ако изобщо пътуват, и съмнява финансовите специалисти, като Тед Росман, старши анализатор в Bankrate.

„Не искам да казвам на хората, че не могат да се забавляват, но се притеснявам от поемането на дългове за дискреционни покупки като ваканция, особено при рекордно високи нива на салдата по кредитните карти и лихвите по тях“, казва Росман в доклада.

Линдзи Роушке отбелязва, че представителите на поколението Z невинаги са оптимистично настроени по отношение на финансите си.

Според проучване, публикувано през май от Empower, почти една четвърт (24%) са заявили, че се чувстват притиснати от приятели да предприемат пътувания, които не могат да си позволят. „Въпреки това... те го правят!“, допълва Роушке.