„Бъди като Майк“.

„Има ли го в теб?“

През 90-те и години и в началото на този век, това бяха едни от най-емблематичните слогани в спорта.

Рекламите на Gatorade бяха толкова популярни, колкото и повечето реклами на Nike, разбира се, благодарение на лицето на марката: Майкъл Джордан.

Сега Gatorade стартира това, което нарича най-голямата кампания на марката в своята история, връщайки слогана „Има ли го в теб?“.

Първата голяма реклама с участието на самия Джордан, връща класическата естетика на марката - черно-бели снимки и видеа на спортисти, подчертани с цветна пот с вкус на Gatorade.

Визията е същата, но имената са променени. Сега това са Кейтлин Кларк, А'я Уилсън, Джейсън Тейтъм, Сидни Маклафлин-Леврон и Джош Алън, които се потят в цветовете на марката.

Силата на рекламата

Глас зад кадър на Майкъл Джордан се появява над модерни спортни клипове. „Всичко в играта се е променило, с изключение на най-важното: това, което имаш в себе си.“

В проучване, поръчано от марката, 53% от анкетираните от поколението Z, които са спрели да спортуват, посочват като причини за това външни фактори като социален натиск и нереалистични очаквания.

Като се фокусира върху вътрешната мотивация, вдъхновението и удовлетворението от спортуването, Gatorade се надява, че ще успее да осигури положителна подкрепа сред всички онова, което убива хъса на младите спортисти.

Но нека си признаем: надява се също така да продаде адски много Gatorade, допълва Fast Company.

Според Beverage Digest компанията все още е категоричен лидер на пазара с две трети от всички продажби на спортни напитки. Но Gatorade се бори с конкуренти като Bodyarmor и Prime, както и широк спад в потреблението на спортни напитки.

Най-общо казано, една марка трябва да е наясно защо клиентите да се интересуват от нея повече, отколкото от която и да е друга на пазара. Разбира се, става въпрос за продукта, вкусовете, качеството.

Но в потребителска категория като спортни напитки винаги има нужда от допълнителна мотивация. Нещо друго, което да създаде емоционална връзка с аудиторията.

Това, което този спот и кампанията правят, е ясното признаване от страна на Gatorade на нейната уникална културна диференциация. Тя се използва по начин, който признава и отбелязва какво се е променило в спорта и културата през последните 30 години, но и какво остава същото.