Холивудската звезда Аштън Кътчър зае противоречива позиция по разгорещения дебат трябва ли AI да се използва в киното и какво може да бъде потенциалното му въздействие върху развлекателната индустрия.

След като получи ранен достъп до инструмента за генериране на видео на OpenAI Sora, Кътчър сподели мнението си за спорното приложение пред бившия главен изпълнителен директор на Google Ерик Шмидт.

Определяйки бета версията като „просто невероятна“, актьорът обясни, че с нея е успял да създаде филм за човек, който бяга от пясъчна буря в пустинята.

„За пет минути визуализирах видео на ултрамаратонец, който бяга през пустинята, преследван от пясъчна буря. Не ми се наложи да наемам специален екип, за да го направя. Можете да създавате добри 10, 15-секундни видеоклипове, които изглеждат съвсем реално.

Но все пак има грешки. Все още технологията не разбира напълно физиката, допълва Кътчър, цитиран от Fortune.

„Но ако погледнем поколението технологии, което съществуваше преди една година, в сравнение със Sora, това е скок напред. Всъщност има кадри, които бих казал, че лесно могат да се използват във филм за голям екран или тв предаване.“, смята още той.

Наследникът на Чарли Шийн в култовия ситком „Двама мъже и половина“, беше в кулминацията на славата си в началото на 2000-години, след което избра да се оттегли от развлекателната индустрия и се насочи към рисковия капитализъм, припомня Fortune.

Миналата година Кътчър и неговата компания за рисков капитал Sound Ventures набраха 243 млн. долара за пет седмици с цел да инвестират в стартъпи за изкуствен интелект, включително OpenAI. Така че, той има участие в играта, когато става въпрос за инструмента Sora.

Кътчър дори предположи, че Sora може да заеме работните места на хората.

„Защо да излизате и да снимате телевизионно предаване, когато можете просто да създадете заснемането за 100 долара“, попита той, твърдейки, че замяната на заснемането с изкуствен интелект може да спести хиляди долари. Според него Sora може да направи цял филм, като замени и сценаристите.

„Вместо да гледам някакъв филм, който друг е измислил, аз мога просто да генерирам и да гледам свой собствен филм“, категоричен е Кътчър.

Бившият секссимвол на Холивуд прогнозира, че в бъдеще „ще има повече съдържание, отколкото са зрителите на планетата, които могат да го консумират. Така че, „всяко съдържание ще бъде толкова ценно, колкото успеете да накарате хората да го консумират.“

„В свят с толкова много съдържание „летвата ще трябва да се вдигне много високо. Защо ще гледате моя филм, когато можете да гледате собствения си?“, пита Кътчър.

Коментарите на актьора бяха приети негативно от кино гилдията. Мнозина от творците изразиха загриженост зкак изкуственият интелект ще повлияе на качеството на изкуството и прилагането на справедливо заплащане, тъй като студиата могат да използват дигитално подобие на актьор или чатботове, които да пишат сценарии.

Борбата срещу неконтролируемото навлизане на AI в Холивуд беше и един от централните въпроси на стачките на Гилдията на американските писатели (WGA) и Гилдията на филмовите актьори (SAG-AFTRA) миналото лято. Двата профсъюза постигнаха споразумение, което беше наречено „триумф“, поставяйки бариери пред аутсорсинга на изкуствен интелект от изпълнителните директори, но заплахите за Холивуд все още са налице.

Една от известните ситком сценаристки, Кейт Дилейн, написа в X, че отстраняването на хората от проектите ще създаде „куха, тъпа, безсмислена черупка. Телевизията ще има художествени достойнства колкото веро за чинии“.

Според нея Кътчър „канибализира собствената си индустрия, защото изигра Стив Джобс в некачествен филм и сега си мисли, че е технологичен гений“.

Кътчър „изглежда доста развълнуван от перспективата да лиши безброй хора от работа, като открадне и обезцени тяхното изкуство“, казва филмовият критик и съводещ на „Мрежата на критиците“ Уилям Бибиани, добавяйки: „но не мога да се нарадвам на това колко е впечатлен, че някой е похарчил милиард долара, за да измисли по-лоша версия на кадри от склад.“

След като получи критики о подигравки, Кътчър оттегли леко коментарите си, като написа в X, че не „смята, че изкуственият интелект ще замени филмовата индустрия или творческите изкуства“, но това е инструмент, който ще промени работните места и „отричането му е затваряне на очите пред фактите“.

Изглежда, че мечтите на технологичните специалисти за внедряване на AI се разиграват първо на филмовата сцена.

„Хората ще се занимават изкуствен интелект заради новостта на забавлението“, пише колумнистът на Reuters Дженифър Саба. „Това, което не е проверено, е дали големите технологични компании могат да се измъкнат да използват човешки образи, без да плащат. Без насоки, закони и правила те могат и да го прокарат“.