"Добрият" стар Google-бомбинг се завръща, но тролът този път е изкуствен интелект
Колкото повече се пише за нелепите грешки на AI, толкова повече това подхранва алгоритъма
През 2005 г., ако потребител на Google напишеше в търсачката "жалък провал", официалната биография на президента Джордж Буш- младши от уебсайта на Белия дом се появяваше на първо място в резултатите.
Това не беше политически акт от технологичната компания, а по-скоро шега. Първите изпробвали този подход в интернет може би си спомнят тенденцията "бомбардиране на Google", започнала от 2000 г., в която обидата на Буш стана най-известната подигравка.
Бомбардирането на Google се случваше, когато тролове свързваха уебстраница – като биографията на Буш, с конкретен текст в собствените си сайтове, като например "жалък провал".
Така алгоритъмът на търсачката грешно интерпретираше термините като популярно свързани.
От пудел до опасен култ – безумните шеги с технологията
Това създаваше всякакви забавни резултати: При търсене на "лъжец" и "пудел" се появяваше уебстраницата на тогавашния министър-председател на Обединеното кралство Тони Блеър, а при "опасен култ" като първи резултат се появяваше уебстраницата на Църквата на сциентологията.
През 2007 г. Google коригира алгоритъма си, за да предотврати по-нататъшни "бомби ". Близо 20 години по-късно, духът на Googlebombs се завърна, за да преследва отново технологичния гигант, този път чрез собствената му грешка, пише Fortune.
След като през май Google пусна преглед на търсенето, задвижван от изкуствен интелект, потребителите бързо забелязаха фалшивите и налудничави резултати, които тези прегледи понякога предоставяха.
Ако например попитате Google за ползите за здравето от тичането с ножица в ръка, той ви казва, че това занимание е добро кардио упражнение, което "подобрява тонуса и ви дава сила". Друго запитване накара Google да препоръча ползите за здравето от камъните, очевидно позовавайки се на сатирична статия от The Onion.
"Яденето на правилните камъни може да бъде полезно за вас, защото те съдържат минерали, важни за тялото ви", отговори прегледът на изкуствения интелект на Google на запитване на репортер.
"Лепило в пицата" остава емблематично
Нищо обаче не развълнува интернет потребителите толкова много, колкото предложението на AI Overview да "смесите около 1/8 чаша нетоксично лепило в соса", за да не се изплъзва сиренето от пицата.
Говорител на Google отрече фалшивите резултати, като се оправда, че "примерите, които видяхме, обикновено са необичайни заявки и не са представителни за опита на повечето хора". От компанията допълниха, че "огромното мнозинство" от прегледите на изкуствения интелект предоставят висококачествена информация с връзки, които позволяват на питащия да се задълбочи в търсенето.
Въпреки това, дори когато Google публично изрази увереност в новия си инструмент за изкуствен интелект, тихомълком започна да намалява неговата видимост.
Според проучване на платформата за маркетинг на съдържанието BrightEdge, Google постепенно намалява броя на AI прегледите, които се появяват в резултатите от търсенето, от 84% на 15%.
Говорител на Google оспори данните, като отбеляза, че цифрите са различни от тези, които компанията е видяла. Допълни, че това вероятно се дължи на факта, че BrightEdge е разгледала ограничен набор от заявки, който не е представителна извадка от трафика на Google Search, включително тези, които са се отказали от AI прегледите.
Един от примерите, в които понякога все още се появяват прегледи с изкуствен интелект, е същият резултат за лепилото в пица, който предизвика оживление в интернет. The Verge наскоро съобщи, че ако попитате Google колко лепило да добавите към пицата, той ще даде същия резултат, само че цитирайки статия от Business Insider за фиаското.
Токсична обратна връзка
Което означава, че колкото повече журналисти пишат за нелепите прегледи на изкуствения интелект, толкова повече това подхранва алгоритъма да дава същите грешни резултати.
Това е един вид самоизпълняваща се обратна връзка, която напомня за абсурда на Googlebombing, въпреки че единственият трол в играта е самият Google.
Когато репортерите на Fortune се опитаха да извършат различни търсения за пица, сирене и лепило, не се появи преглед на AI, което вероятно означава, че Google може да е разбрала за непрекъснатите грешки и да е коригирала платформата си.
Говорителят на Google коментира, че заявките показват голям брой търсения, но технологията е в процес на редактиране.
"Продължаваме да усъвършенстваме времето и начина, по който показваме прегледите с изкуствен интелект, за да са възможно най-полезни, включително актуализации за подобряване на качеството на отговорите", допълниха от Google.