Конкурентът на OpenAI Anthropic обяви в четвъртък най-мощния си модел за изкуствен интелект - Claude 3.5 Sonnet.

Компанията, която е основана от бивши ръководители на изследователския отдел на OpenAI, има поддръжници, сред които Google, Salesforce и Amazon. През изминалата година тя е сключила пет различни сделки за финансиране на обща стойност около 7,3 млрд. долара, посочва CNBC.

Новината следва дебюта на моделите Claude 3 на Anthropic през март и GPT-4o на OpenAI през май. Компанията заяви, че 3.5 Sonnet е по-бърз от предишния водещ модел Claude 3 Opus.

Новият инструмент е безплатен от уебсайта на компанията Claude.ai и в приложението ѝ за iPhone. Абонатите на Claude Pro и Team имат достъп до последния модел с по-високи лимити на скоростта.

"Той показва забележимо подобрение в схващането на нюанси, хумор и сложни инструкции и е изключителен в писането на висококачествено съдържание с естествен тон", заяви компанията в в блога си. Инструментът може също така да пише, редактира и изпълнява код.

Anthropic обяви и "Artifacts", който позволява на потребителя да поиска от чатбота на Claude например да генерира текстов документ или код, след което отваря резултата в специален прозорец. "Така се създава динамично работно пространство, в което те могат да виждат, редактират и надграждат творенията на инструмента в реално време", заяви компанията и добави, че очаква "Artifacts" помага за разработване на код, изготвяне и анализ на правни документи, писане на бизнес доклади и др.

Новината за новия модел на Anthropic е следствие от дебюта на компанията през май, когато тя представи първата си оферта за предприятия.

Бизнес планът, наречен Team, е бил в процес на разработване през последните няколко тримесечия и е включвал бета-тестове с между 30 и 50 клиенти от сектори като технологиите, финансовите услуги, правните услуги и здравеопазването, отбелязва съоснователят на Anthropic Даниела Амодей пред CNBC. Идеята за услугата отчасти е породена от искането на много от тези клиенти за специализиран корпоративен продукт.

"Чухме от много корпоративни предприятия, че хората вече използват Claude в офиса", казва тя.

Миналия месец съоснователят на Instagram Майк Кригър се присъедини към компанията като главен продуктов директор. Кригър разраства платформата до 1 млрд. потребители и увеличава инженерния ѝ екип до над 450 души по време на досегашния си престой там. Бившият ръководител по безопасността на OpenAI Ян Лейке също се прехвърли в компанията през май.