Изкачването на технологичните гиганти издигна американския индекс Nasdaq Composite нагоре за втора поредна сесия.

Звездата на Уолстрийт в сряда беше Amazon, чиито акции се повишиха с 3,9% до рекорд, който направи компанията петата в САЩ, преминала оценка от 2 трилиона долара. Apple добави 2%, а Meta спечели 0,5%.

Това повиши Nasdaq до 0,5%. S&P 500 добави 0,2%. Dow Jones Industrial Average се покачи с по-малко от 0,1%.

По отношение на корпоративните новини акциите на FedEx скочиха с над 15%, след като компанията отчете по-високи от очакваното приходи. Акциите на Rivian се повишиха с над 20%, след като Volkswagen заяви, че планира да инвестира до 5 милиарда долара в EV производителя.

Пазарите на акции в САЩ се колебаеха през по-голямата част от деня, но с приглушена динамика и продължавайки спокойствието, характерно за по-голямата част от годината. S&P 500 не е регистрирал еднодневен спад от поне 2% за 338 дни - най-дългият период от 2018 г., според пазарните данни на Dow Jones.

Пазарната стойност на Amazon надхвърля 2 трилиона долара за първи път

Преминавайки този праг Amazon се присъединява към технологичните гиганти Nvidia, Apple, Alphabet и Microsoft.

Акциите на онлайн търговеца са нараснали с около 26% от началото на годината, а технологичният Nasdaq е нараснал с около 18% за същия период.

През април компанията отчете приходите си за първото тримесечие, които показаха, че бизнесът на Amazon Web Services (AWS) се възстановява от неотдавнашно забавяне заради разходите за облачни услуги.

Ръководителите на Amazon разясниха подробно как AWS може да се възползва от рязкото нарастване на търсенето на услуги за генеративен изкуствен интелект, припомня CNBC.

Инвеститорите също така приветстваха неотдавнашните инициативи на компанията за намаляване на разходите, които стимулираха ръста на приходите на Amazon през последните тримесечия.

Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси е в многогодишен стремеж да ограничи разходите на компанията, включително чрез мащабни съкращения, които засегнаха над 27 000 служители на компанията.

На Amazon бяха необходими над четири години, за да премине границата от 2 трилиона долара

Пазарната капитализация на компанията достигна 1 трилион долара през 2020 г., за втори път в историята, след като през 2018 г. достигна този показател за първи път.

Междувременно, след като достигна пазарна капитализация от 2 трилиона долара, Amazon заяви, че планира да пусне нов раздел на сайта си, посветен на модни и лайфстайл артикули на ниски цени, който ще позволи на китайските търговци да доставят директно на потребителите в САЩ.

Новият раздел беше обявен на конференция за китайски търговци в сряда и ще бъде най-агресивният опит на Amazon да се пребори с нарастващата конкуренция на новопоявилите се компании за електронна търговия Temu и Shein, които са свързани с Китай, втората по големина икономика в света.

През последните години Temu и Shein разшириха присъствието си в САЩ, привличайки все по-голям дял от американските купувачи със своите най-ниски цени на дрехи, електроника, стоки за дома и други продукти.

Според презентация, представена на продавачите на Amazon, видяна от CNBC, в платформата на компанията ще бъдат представени различни стоки без марка, много от които на цена под 20 долара.

Amazon ще доставя продуктите директно от Китай до САЩ, като целта е те да бъдат стигат до купувачите в рамките на 9 до 11 дни. В миналото продавачите на Amazon в Китай разчитаха на услугите на компанията за изпълнение, наречени Fulfillment by Amazon, за изпращане на стоките до складове в САЩ, преди да бъдат изпратени на клиентите.

Компанията представи споразумението като спестяване на разходи за продавачите на Amazon в Китай и заяви, че търговците ще могат да тестват нови продукти чрез производство на малки партиди. Shein използва подобен модел, наречен "производство при поискване", като произвежда ограничено количество стоки и произвежда повече при увеличаване на търсенето.

Говорителят на Amazon Мария Бошети казва пред CNBC: "Винаги проучваме нови начини за работа с нашите търговски партньори, за да зарадваме клиентите си с по-голям избор, по-ниски цени и по-голямо удобство." Тя отказа да коментира допълнително плановете на компанията, за които първо съобщи The Information.

От много години търговците от Китай представляват значителен контингент от пазара на Amazon, но компанията подновява усилията си за привличане на продавачи там, тъй като е изправена пред нарастваща конкуренция. През декември обяви нов "иновационен център" в Шънджън, популярен технологичен и производствен център, и намали таксите, които начислява на търговците, продаващи дрехи на цени под 20 долара.

Amazon заяви, че през 2023 г. броят на артикулите, продадени от китайски търговци на сайта, е нараснал с над 20% на годишна база, а броят на китайските търговци с продажби над 10 млн. долара се е увеличил с 30%, допълва CNBC.