Маурицио Реджани, инженерният мозък зад луксозната автомобилна империя Lamborghini, ще съветва базираната в Сан Марино компания за Eccentrica – модернизираната версия на суперавтомобила Lamborghini Diablo, дебютирал през далечната вече 1990 г.

Първата му изява ще бъде през август на автомобилната седмица в Монтерей, Калифорния, съобщават световните медии за новини от света на автомобилите.

Компанията планира да произведе 19 обновени Diablo на цена от 1,35 млн. евро за брой.

Всеки модел Eccentrica ще стартира на база на автомобил донор и ще запази общия вид на оригиналното Diablo, проектирано от Марчело Гандини, но ще разполага с актуализирани системи за управление, превключване на предавките и спирачки, контрол на сцеплението и климатик, в допълнение към различни подобрения, включително актуализирани фарове.

Двигателят се задвижва от 5,7-литров V12 с естествено всмукване от първото поколение Diablo (1991-1994 г.) и разполага с нови компоненти, включително разпределителен вал и електронни дроселови клапи.

"Това е рядка възможност да работим върху спомен за случилото се преди 30 години с нещо, което е от днес", казва Реджани в интервю за Bloomberg. "Ще създадем вълнуващо изживяване за лимитиран брой клиенти".

Той обаче отправи упрек към конкурентите, които поставиха електрически двигатели в обновени класически модели от Porsche 911 до Ford Mustang.

"Електрическата технология е решение за намаляване на емисиите, но е ясно, че допълнителното тегло отнема удоволствието от шофирането", казва Реджани.

V-12 двигателят на Eccentrica обещава 550 конски сили и 442 фунта завъртане, като и двете стойности са по-добри от тези на оригиналното Diablo с по-малко от 500 конски сили. "Много по-важно е да си с 50 кг по-лек, отколкото с 50 конски сили повече", казва Реджани. "Това остава моето виждане."

Философията противоречи на луксозните производители от Bugatti Automobiles SAS и Bentley Motors Ltd. до Ferrari NV и Porsche AG, чийто маркетинг предполага, че всяка допълнителна мощност от хибридизацията компенсира увеличаването на теглото.

Bugatti представи своя хибрид Tourbillon с мощност 1800 к.с. на 20 юни; Bentley представи хибрид Continental GT с мощност 771 к.с. на 11 юли. Ferrari и Porsche продават хибридни спортни автомобили с шестцифрена мощност.

Но собствениците на Lamborghini обичат прословутия рев и грохот на V12, казва Реджани.

"Хората искат нещо с възможно най-малко електронен контрол и най-много човешки контрол и емоции. Автомобил като този може да сбъдне мечтите им."

Други експерти споделят това мнение.

В подкаста "Hot Pursuit!" на Bloomberg на 5 юли съоснователят на Knighthead Capital Management прогнозира, че с нарастването на популярността на електрическите превозни средства, малките серии автомобили с вътрешно горене ще станат актуални. Knighthead Capital подкрепя Singer, калифорнийската компания, която продава спортни автомобили за няколко милиона долара, преработени от стари Porsche 911.

"Повечето електромобили не предизвикват същата страст, както някои други коли. Хората могат да използват електромобилите като средство за транспорт, евтино и високотехнологично. Но през уикендите може да искате да излезете и да изпитате различно преживяване. Нека го наречем дигитално срещу аналогово".

Доставките на Lamborghini Eccentrica с вдъхновения от Diablo V-12 ще започнат през юни 2025 г.