AI започва да измества хората в индустрията за видеоигри
Около 86,7% от гейминг студията съобщават, че използват генеративни инструменти в работата си
Генерирането на изображения с изкуствен интелект става все по-добро - толкова по-добро, че може да представлява потенциална заплаха за някои разработчици на видеоигри.
Двуизмерната анимация е техен занаят, но е и основна задача на услуги като генератора на изображения DALL-E на Open AI и Vizcom. Тъй като светът на игрите е засегнат от рекордни съкращения, ново изследване на Wired показва, че тези компании може би искат да се възползват от предимствата на изкуствения интелект.
Онлайн изданието интервюира художници, илюстратори и дизайнери от индустрията за видеоигри и се фокусира върху производителя на Call of Duty, Activision Blizzard. Microsoft завърши придобиването на компанията през октомври 2023 г., като само месец по-късно съкрати 1900 работни места от своето подразделение за игри. Междувременно вътрешна комуникация, публикувана от Wired, разкрива, че по това време компанията е обмисляла по-сериозно използването на изкуствен интелект.
Според технологичния гигант няма директна връзка между загубата на работни места и внедряването на AI, но много служители са склонни да правят подобна връзка.
Това, което със сигурност е вярно обаче, е, че създателите на видеоигри, при които преобладаващата част от работната сила не членува в профсъюзи, са особено чувствителни към развитието на AI индустрията. Тази технологоия вече не е проблем на бъдещето нa разработчиците на видеоигри. Той е настояще и компаниите от сектора вече трябва да се адаптират към него.
AI навлиза в разработването на видеоигри
Използването на AI инструменти в разработването на видеоигри вече не е в далечното бъдеще. През 2023 г., твърди проверката на Wired, тогавашният главен технически директор на Activision, Майкъл Ванс, е изпратил поредица от имейли в подкрепа на използването на технологията в работата на компанията. До края на годината в играта Call of Duty: Modern Warfare 3 влиза продукт, генериран от AI, който е бил достъпен за закупуване. А представител на Activision Blizzard коментира пред Fast Company, че като част от Microsoft те стриктно се придържат към насоките за AI на компанията.
Nvidia също представи някои инструменти за генеративен AI за разработване на видеоигри, въпреки че се колебае дали да ги включи наистина. Сред тези инструменти на първо място е NPC, който генерират диалозите за поддържащите и второстепенните персонажи в играта. Междувременно компанията за изкуствен интелект Artificial Agency набра 16 млн. долара в мисията си да направи NPC разговорите по-реалистични.
Чрез генерирането на цифрови образи AI има силата да промени много творчески индустрии, но изглежда, че видеоигрите могат да го възприемат най-бързо. Проучване на CVL Economics изследва три творчески индустрии: кино и телевизия, музика и игри. От трите игрите заемат водещо място по отношение на внедряването на AI, като около 86,7% от тях съобщават, че използват генеративни инструменти в работата си. В същия доклад се оценява, че 13,4% от работните места в сферата ще бъдат нарушени от AI до 2026 г.
Това усвояване се случва в реално време: Проучване на Конференцията на разработчиците на игри показва, че около една трета от служителите в този сектор използват AI в своите операции. В същия доклад 84% от анкетираните изразяват загриженост относно етиката при използването на технологията в гейминг индустрията.
Големи съкращения
Уволненията засегнаха сериозно гейминг индустрията. През 2023 г. в САЩ от позиции, свързани с разработването на игри, са съкратени 10 500 души. В неотдавнашно проучване на Международната асоциация на разработчиците на игри 4,8% от анкетираните съобщават, че са безработни.
Microsoft, след като придоби Activision Blizzard, беше особено силно засегната от съкращенията в сферата на гейминга. Тя затвори студията Arkane Austin, Tango Gameworks и Alpha Dog Games и съкрати 1900 служители на Xbox и Activision. Sony също съкрати значителна част от работниците си в PlayStation, уволнявайки 900 служители или около 8% от глобалните си служителите. И този списък продължава да расте.
Все още никой не е обвързал загубата на работни места с напредъка на изкуствения интелект - всъщност мнозина обясняват съкращенията с икономически проблеми, съчетани със заглавия, за които се е очаквало да се представят добре, но вместо това са се провалили. Докато много развлекателни индустрии се върнаха към нивата си отпреди пандемията, гейминг индустрията в момента генерира милиарди долари по-малко от очакваното.
Но дори и без пряка връзка, някои съкратени работници, включително цитираните в разследването на Wired, правят връзка между загубата на работни места и развитието на технологията.
„Да си намериш работа в гейминг индустрията вече е трудно. Но да напуснеш компания и приятен екип, защото изкуствен интелект ти е отнел работата, ми се струва много антиутопично“, пише един от тях в Reddit.
Това е нещо, което ще започне да се случва в много по-голям мащаб сега, тъй като AI става все по-добър, а бюджетите на студиата все по-ограничени.