Toyota съобщи, че печалбата ѝ за периода април-юни е нараснала с 1,7% благодарение на благоприятния валутен курс в Япония и че продажбите на нейните автомобили са се увеличили в световен мащаб въпреки скандала със сертифицирането, който спря производството в Япония за няколко месеца.

Печалбата за първото фискално тримесечие на най-големия японски автомобилен производител нараства до 1,33 трилиона йени ($8,9 млрд.), което е рекорд за този период.

Тримесечните продажби са се повишили с 12% до 11,8 трлн. йени ($79 млрд.).

Слабата йена, която повишава стойността на печалбите на японските износители в чужбина, също помага. През последните седмици щатският долар се търгуваше на нива над 160 йени, въпреки че слезе под 150 йени, след като Японската централна банка повиши основния лихвен процент.

Валутните колебания са добавили 370 млрд. йени ($2,5 млрд.) към оперативната печалба за периода, според Toyota Motor Corp, а усилията за намаляване на разходите докарват 55 млрд. йени (367 млн. долара) към оперативната печалба.

Производството в Япония беше спряно на някои модели автомобили, след като правителството откри нередности в документацията за одобрение на сертификатите на компанията. Toyota се извини за нарушенията и заяви, че се полагат усилия за възобновяване на фабриките.

Търсенето на популярните хибридни модели на производителят остана особено силно. Те осигуряват икономия на гориво чрез превключване между електрически мотор и бензинов двигател.

Но през последното тримесечие Toyota е продала по-малко автомобили в целия свят - 2,25 млн. автомобила, което е спад спрямо 2,3 млн. автомобила през миналогодишния период.

Toyota очаква да продаде 9,5 млн. бройки по света за цялата фискална година. Когато се включат компаниите от групата Daihatsu Motor Co, която произвежда малки модели, и производителят на камиони Hino Motors, годишните продажби в световен мащаб се очаква да достигнат почти 11 млн. бройки, според Toyota.

Производителят се придържа към прогнозата си за печалба за цялата фискална година до март 2025 г. в размер на 3,57 трилиона йени ($24 млрд.), което е с близо 28% по-малко от предходната фискална година.

Миналата седмица японският конкурент Nissan отчете 73% спад на тримесечната си печалба, въпреки че продажбите са се повишили с 3%. Honda Motor Co. ще регистрира резултатите от тримесечието си през следващата седмица.