Миналия ноември услугата за стрийминг Max на Warner Bros. Discovery обяви, че уволнява Бъгс Бъни, Дафи Дък и Бързоходеца.

По-точно, тя включи цялата библиотека от заглавия с анимации на Looney Tunes в списъка със съдържание, което няма да бъде предлагано след края на годината.

Феновете по цял свят изпаднаха в ярост, след което Max набързо даде заден ход, заявявайки, че цялото съобщение е било грешка.

Каквато и да е действителната история, фактът, че може да има несигурност по отношение на статута на някои от емблематичните предложения на Max, беше показателен.

Хората, които управляват стрийминг услугата, очевидно са толкова заети да се справят с огромното съдържание, че някои от най-великите анимационни филми на всички времена щяха да останат второстепенни. Дори и сега услугата размества Looney Tunes в линията си, което изглежда пестеливо за компания, притежаваща всички тях, пишат Fast Company.

Така стигаме до MeTV Toons, нов телевизионен канал, който дебютира на 25 юни.

Той е продължение на класическия MeTV и излъчва само анимационни филми (с няколко малки изключения, например куклени шоута), с участието на всички герои от Looney Tunes – Том и Джери, Попай моряка, Бети Буп, Мистър Магу, Каспър, Роки и Булвинкъл, Уди Кълвача, Семейство Флинтстоун, Джетсън, Скуби-Ду, Смърфовете и т.н. и т.н.

Официално MeTV Toons е цифров канал, въпреки че се предава чрез онлайн услуга, наречена Frndly TV. Подобно на MeTV и други канали на компанията майка Weigel Broadcasting, той има изпитан бизнес модел: запълване на програмната схема с познати повторения и печелене от тях с реклами.

В много от случаите те са нискокачествени, като реклама с участието на Били Мейс, който почина преди 15 години.

В епохата на Netflix цялата идея за телевизионен канал с предавания, поддържани от реклами в определени часове, изглежда толкова ретро, колкото и карикатурата на Бети Буп от 1935 г.

Но MeTV Toons може би е най-доброто нещо, което се е случвало на анимационните филми по телевизията, откакто големите мрежи решиха да им посветят съботните сутрини. Тук има поуки за индустрията, която все още се опитва да разбере как трябва да функционира видеоразвлечението в ерата след кабелната телевизия.

Weigel Broadcasting сключва сделки с Warner Bros. Discovery и други притежатели на авторски права, за да събере на едно място най-обширния списък от стари анимации, показвани някога.

Компанията наема експерти, които да помогнат за подреждането на колекцията. Излъчва забележителни анимационни филми, които далеч не са преекспонирани (като тези с участието на Уди Кълвача и Мистър Магу) и са храна за утеха на зрителите с носталгия по миналото.

По всичко личи, че MyTV Toons си върши работата добре, а вероятността да обяви погрешка, че уволнява Бъгс Бъни – е малка.

А сега обратно към Max. Business Insider наскоро съобщи за проучване, според което само 20% от зрителите на услугата са се абонирали поне за шест месеца и никога не са я прекратявали.

Това означава, че дори и Warner Bros. Discovery да вдига цените, не е разгадала кода за превръщането на Max в незаменима – поне не и когато Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Hulu, Paramount+, Peacock и други също се борят за място в месечните бюджети на потребителите.

Тези стрийминг гиганти имат стратегия "нещо за всеки", чието поддържане струва милиарди.

Най-новата тенденция – обединяване на услуги, дори от различни компании, се основава на идеята, че предлагането на още повече ще попречи зрителите да разпиляват вниманието си, което ще намали отлива, отразен в ниската лоялност на клиентите на Max. Може би, но тази теория не е доказана.

В същото време скромната малка MeTV Toons се опитва да прави добре само едно конкретно нещо с достатъчно ограничен бюджет, за да реализира печалба от реклами на застраховки за автомобили и котешки тоалетни.

Началото е впечатляващо. И няма да е учудващо, ако се задържи дълго, докато мегастриймърите осъзнаят, че няма как да угодиш на всички.