Глобален гигант: Mars придобива производителя на Pringles в мегасделка за 36 млрд. долара
Придобиването се нарежда сред 10-те най-големи глобални сливания в областта на храните и напитките от 1995 г. и е четвъртата по големина сделка за сливания досега през тази година
Лидерът в индустрията на пакетираните снаксове Mars става глобален гигант, след като стана ясно, че ще придобие конкурента си Kellanova в сделка, оценяваща производителя на Cheez-It и Pringles на близо 29 млрд. долара.
След новината Kellanova заяви, че акционерите ѝ ще получат 83,50 долара на акция в брой, което е 33% премия спрямо цената на затваряне на акциите на 2 август, преди Reuters да съобщи за първи път за възможното поглъщане.
Стойността на сделката, включително дълга, е 35,9 млрд. долара.
Мегасделката добавя редица нови продукти към богатото портфолио от марки на Mars, което включва Snickers, M&M's и барчето Mars, отбелязва CNN.
„Марките на Kellanova значително разширяват нашата платформа за снаксове, което позволява още по-ефективно да отговорим на нуждите на потребителите и да стимулираме печеливш растеж“, заяви Андрю Кларк, глобален президент на Mars Snacking.
Акциите на Kellanova, създадена, когато Kellogg Company отдели бизнеса си със закуски и зърнени храни миналата година – поскъпнаха с почти 8% в предварителната пазарна търговия. Те нараснаха с около 28% през този месец, благодарение на по-добри от очакваните приходи и след като се появиха новини за преговори за сделка.
Kellanova, която произвежда още Pop-Tarts, Eggo и веганска и вегетарианска храна MorningStar Farms, по-рано този месец повиши прогнозата си за продажбите, след като отчете силни резултати за първото полугодие.
Сделката е едно от най-големите поглъщания за тази година и се случва в момент, когато потребителите все повече се интересуват от здравословните си навици, което кара хранителни групи като Nestle да разработват продукти, помагащи на хората да контролират теглото си.
Потребителите също така намаляват неосновните си разходи, тъй като инфлацията и високите лихвени проценти ощетяват бюджетите им, което се отразява негативно на продажбите на компании като McDonald's, Burger King и Starbucks, допълва CNN.
Въпреки това Mars и Kellanova виждат много възможности за растеж в областта на снаксовете. „Те са голяма, привлекателна и трайна категория, която придобива все по-голямо значение за потребителите“, заявява Kellanova.
Придобиването ѝ от Mars се нарежда сред 10-те най-големи глобални сливания в областта на храните и напитките от 1995 г., според Dealogic. То е четвъртата по големина сделка за сливания и придобивания досега през тази година и ще добави две марки за милиарди долари - Pringles и Cheez-It към списъка от 15 марки, собственост на Mars.
Семейната компания Mars реализира годишен оборот от над 50 милиарда долара и разполага със 150 000 служители по цял свят.
През 2020 г. тя придоби компанията, която стои зад баровете Kind, а по-късно и Nature's Bakery. Две години по-късно придоби и Trü Frü, производител на плодови снаксове в шоколад. А миналата година похарчи над половин милиард долара за бутиковия производител на шоколад Hotel Chocolat.
Очаква се сделката с Kellanova да приключи през първата половина на следващата година, при условие че преди това е одобрена от акционерите и регулаторните органи.