$10 млн. печалба: Коктейлът, който всички на US Open пият
Коктейлът е смес от водка Grey Goose, лимонада и струйка малинов ликьор Chambord, гарниран с пъпеш и манов мед във формата на топки за тенис
Продажбите на един особен коктейл по време на US Open ще надхвърлят 10 милиона долара преди края на турнира от Големия шлем на 8 септември в Ню Йорк.
Печалбите от напитката могат да покрият общия награден фонд за победителя на сингъл при мъжете и жените - по 3,6 млн. долара тази година, пише CNN.
Honey Deuce – микс от водка, лимонада и малинов ликьор, плюс декорация с топчета от пъпеш, е хит на турнира. Той е резултат от стратегическа маркетингова кампания, която се разраства с популярността на тениса.
Откритото първенство на САЩ е едно от най-големите спортни събития в света, а тази година то буквално се пука по шевовете. В деня на откриването, 25 август, на корта в Куинс влязоха рекордните 74 641 фенове.
Очаква се огромните тълпи да продължат да нарастват с идването на финала. Според Sports Business Journal Американската тенис асоциация има за цел да привлече 1 милион фенове на Откритото първенство на САЩ тази година - най-много в 56-годишната му история.
От StubHub съобщават за CNN, че продажбите на уебсайта за вторични билети са на път да надминат всички предишни събития от US Open. Това са много хора, които могат да си купят популярната, но все по-скъпа напитка с логото на турнира.
Минало и бъдеще
Коктейлът води началото си от 2007 г., когато Grey Goose спонсорира за втора година US Open, а през 2023 г. удължава договора си за още пет години.
Марката се нуждае от напитка, която да отговаря на параметрите за лесно сервиране в среда с голям капацитет, като например натоварено спортно събитие, и да има лек и освежаващ вкус за горещите дни.
Game. Set. Match. Win your @usopen viewing with a Grey Goose #HoneyDeuce, the official cocktail of the 2023 tournament: https://t.co/wvrUyEKs8Y. pic.twitter.com/gU4sXE27fp
— Grey Goose (@GreyGoose) August 28, 2023
Напитката е измислена от бившия посланик на Grey Goose и ресторантьор Ник Маутън, който посещава фермерски пазар, когато го осенява вдъхновението.
„Той вижда един пъпеш сорт медена роса и си казва „Какъв е вкусът на лятото?“, разказва Алеко Аскета, вицепрезидент по маркетинга на Grey Goose. Така се ражда Honey Deuce.
Коктейлът, в който се смесват водка Grey Goose, лимонада и струйка малинов ликьор Chambord, гарниран с пъпеш и манов мед във формата на топки за тенис, става и звездата на турнира от Големия шлем в социалните мрежи.
По време на миналогодишното събитие бяха продадени рекордните 460 275 двойни коктейла по 22 долара - с възпоменателна пластмасова чаша с лого и бяха реализирани продажби за над 10,1 млн. долара.
Напитката става толкова популярна, че турнирът разполага с няколко бара Honey Deuce Express, разпръснати из комплекса, в които се продава само тя. Тази година в някои барове бяха инсталирани кранове, пълни с микс за коктейли, за да се ускори обслужването.
Запазено място в ложата на кралските коктейли
От създаването на коктейла преди 17 години, на US Open са продадени над 2,2 милиона Honey Deuces.
Въпреки че напитката става все по-скъпа – цената се е повишила четири пъти през последните пет години, като тази година е скочила с още 1 долар до 23 долара, това не е спряло продажбите.
В неделя шесткратната шампионка на US Open Серена Уилямс опита за първи път Honey Deuce, като публикува своя дегустационен тест в TikTok, който досега е събрал 155 000 гледания.
Grey Goose си партнира с бармани, за да продава напитката в около 140 обекта в района на Ню Йорк и като бутилиран коктейл чрез доставка в Ню Йорк и Чикаго, достъпен само по време на турнира, като начин да даде възможност на хората да опитат, ако не са се отправили към Куинс.
Организаторите на турнира се възползват от Honey Deuce и извън самата напитка, като за първи път продават шапки, значки и тениски с логото. Стоките се продават толкова добре, че са останали ограничени наличности и се планира да се попълнят, заяви говорител на US Open пред CNN.
Honey Deuce е затвърдил мястото си в „кралското семейство на коктейлите, които се идентифицират с големи спортни събития в историята“, допълва Меа Лийч, директор по напитките на Virgin Hotels New York.