В сеулския Forest Park, който е по-голям от Central Park в Ню Йорк, бебешките колички за кученца са обичайна гледка.

Колички, превозващи малки, здрави кучета, са част от ежедневния пейзаж в южнокорейските молове, ресторанти, тротоари и зони за отдих.

Това често става повод за напрегнати разговори между бутащите тези колички момичета и по-възрастните дами, които неодобрително клатят глава и съветват младите дами да създадат семейство, разказва The Wall Street Journal.

На фона на глобалния дискурс за ниската раждаемост „извиването на ръцете“ на младите да създават потомство може би е най-ожесточено в Южна Корея.

Наред с това, че е дом на най-ниската раждаемост в света на развитите икономики, страната печели отличие и по нарастващите продажби на колички за кучета, които миналата година са изпреварили тези на бебешките за първи път, според Gmarket, един от най-големите онлайн търговци на дребно в Южна Корея. Тенденцията се запазва и през първите шест месеца на тази година.

Докато местата, подходящи за домашни любимци, се увеличават в цялата страна, ресторантите и кафенетата обявяват „зони, забранени за деца“.

Докато броят на кърмачетата намалява, регистрираната кучешка популация в Южна Корея е скочила до рекорден брой миналата година - повече от два пъти от 2018 г.

В много развити икономики, включително в САЩ, възрастните се отнасят към своите домашни любимци като към разглезени деца, организирайки изискани партита за рождени дни, пътувания с частен самолет и, разбира се, разходки в специални колички.

В Южна Корея обаче родителите на домашни любимци карат правителството да се вторачва още по-силно в „демографската национална извънредна ситуация“, каквато през юни президентът на Южна Корея Юн Сук-Йол обяви.

Самият Юн, който призова министерствата да разрешат рязко намаляващата раждаемост, за да се избегне „екзистенциална криза“, е женен без деца и заедно с първата дама Ким Кеон Хи имат менажерия от поне 10 кучета и котки.

„Съжалявам, тази храна е само за татко“, гласи една от публикациите му в Instagram, която показва две кучета, които го гледат, докато яде сандвич.

Getty Images | Президентът на Южна Корея разглежда снимките на кучетата си в кабинета си

Страната е изправена пред национален коефициент на плодовитост от 0,72 - или едва една трета от нивото, необходимо за поддържане на населението. На младежка кръгла маса миналата година Ким Мун Су, сегашният министър на труда на страната, се скара на присъстващите с думите: „Това, за което се тревожа, е, че младите хора не се обичат. Вместо това те обичат кучетата си, разкарват ги наоколо, не се женят и нямат деца.“

Членовете на ляво ориентирана малцинствена партия протестираха срещу коментарите на Ким на скорошна пресконференция и казаха, че той трябва да обмисли интензивните условия на труд и ниските заплати, преди да обвинява собствениците на домашни любимци за ниската раждаемост.

В скорошно местно проучване една от две южнокорейски жени на възраст от 20 до 49 години казва, че няма намерение да има деца, смятайки го за несъществено и изтъквайки като причина финансовите ограничения.

Бумът на кучешките колички

Продажбите на колички за кучета са се учетворили от 2019 г., според Юн Хюн-шин, ръководител на Pet Friends, най-голямата онлайн платформа за търговия на продукти за домашни любимци в Южна Корея. На модела количка Airbuggy се гледа като на Mercedes-Benz“ за кучета“. Есенно-зимното специално издание на модела Grey Tweed струва около $1100.

Компанията стартира като производител на бебешки колички, но корейското подразделение на Airbuggy през последните години се ориентира единствено към колички за кучета. „Може да разхождате вашето куче или бебе в нашите колички, но пазарът тук изисква колички за домашни любимци“, казват ръководителите на Airbuggy Korea.

Кучешките аксесоари са толкова вездесъщи, че националната телевизия излъчи през януари предаване, озаглавено: „Аз ли съм единственият, който се дразни от това? Разгорещен дебат за количките за кучета.“