Google загуби съдебната битка с ЕС за антитръстова глоба от 2,4 млрд. евро
Според Съда на ЕС практиката на Google да дава предимство на собствените си резултати от търсенията на стоки пред конкурентните услуги е „дискриминационна“
Висшият съд на Европейския съюз подкрепи антитръстовата глоба от 2,4 млрд. евро за Google, което е добре дошло за регулаторните органи, борещи се с големите технологии.
Съдът на Европейските общности заяви, че практиката на Google да предпочита собствените си резултати от търсенето на стоки пред конкурентните услуги „е била дискриминационна“. Решението не може да бъде обжалвано, съобщава Politico.
Съдиите заявиха, че правото на ЕС забранява поведение, което възпрепятства „поддържането или развитието на пазар, на който степента на конкуренция вече е отслабена, именно поради наличието на едно или повече предприятия с господстващо положение“.
През 2017 г. Google беше глобена за начина, по който е давала предимство на собствените си резултати от търсенето на стоки за пазаруване пред конкурентните услуги. Глобата беше първата за компанията в рамките на множество антитръстови разследвания в ЕС, включително проучване на рекламните технологии, при което Европейската комисия обмисля разделяне на предприятията на компанията.
Google все още се бори с други санкции на ЕС, включително с рекордната антитръстова глоба от 4,3 млрд. евро за операционната си система Android.
Миналата година Общият съд подкрепи констатацията на ЕС срещу платформата за пазаруване на компанията с остри формулировки относно самореферирането на услугите на Google.
Google е „разочарована“ от решението на съда, казва пред Politico говорителят Рори О'Донохю. Той посочва, че през 2017 г. компанията е направила промени, за да се съобрази с решението на Комисията, които са генерирали „милиарди кликвания за повече от 800 услуги за пазаруване“.
Конкурентните услуги и преди са се оплаквали, че Комисията не е успяла да издейства значими промени от Google. Оттогава насам тя се сдоби с нов мощен инструмент за борба с технологичните гиганти - Закона за цифровите пазари (DMA). Той забранява на компаниите да дават предимство на собствените си продукти и услуги пред тези на конкурентите.
Тази година Google направи допълнителни промени в търсенето на продукти, за да се съобрази с DMA. Тя също така е обект на разследване от страна на ЕС за неспазване на закона във връзка със самопреференциите в Google Search и App Store.