Какво върви най-добре с киселото мляко за закуска? Според американската марка Stonyfield това може просто да е почивка от социалните мрежи.

Чрез своята инициатива Toxic-Free Election Challenge компанията за млечни продукти кани потребителите си да си вземат почивка от платформите през октомври и награждава 100 произволно избрани участници с $1000 за техните усилия.

„Stonyfield винаги е помагала на потребителите да избягват токсичното в ежедневния си живот.“, казва пред Fast Company Кристина Дрочак, PR директор в Stonyfield.

В хода на 40-годишната си история марката работи за премахване на пестицидите от игрищата и обществените паркове в САЩ и за намаляване на въглеродните емисии в собствените си операции. Комуникационният екип на компанията често търси умни начини, за да изтъкне усилията си в подобряването на околната среда, като същевременно подчертава здравословното влияние на киселото мляко Stonyfield.

Тази година възниква въпросът: Кои са някои други основни източници на токсичност? След вътрешен брейнсторминг екипът бързо стига до заключението, че едно от най-токсичните места през тази изборна година (и повече или по-малко всяка година) са социалните мрежи.

Въпреки че са начин да сте в крак с живота и мненията на приятелите си, да имате бърз достъп до новини и да се забавлявате на най-новите мемета, социалните мрежи твърде често те се превръщат в утайка от крайни позиции, обидни послания и необуздана дезинформация, които настройват дори близки приятели и членове на семейството едни срещу други. Да намери начин да насърчи потребителите си да се пречистят от всичко това изглежда като добро попадение за Stonyfield по отношение на комуникационната линия на бранда, свързана детокса.

Общата перспектива за социалните медии в момента е толкова мрачна, колкото никога не е била. През лятото известният американски хирург д-р Вивек Мърти призова в тях да се слагат предупредителни етикети, подобни на тези върху цигарените кутии, за да информират за потенциалната им вреда върху психичното здраве на децата.

Според скорошно изследване на компютърни учени от Cornell и UC-Berkeley, хората са склонни да взаимодействат повече с поляризиращо съдържание, като алгоритмите на X все повече извеждат публикации, които засилват гнева.

Създателите на много платформи използват т.нар. подход Rage-baiting, за да увеличат коментарите и ангажираността. През 2021 г. например инженерите на Facebook дадоха повече видимост на публикациите, получаващи повече „ядосани“ емотикони, отбелязва Fast Company.

Социалните мрежи могат да бъдат токсична среда през цялата година, но тя става още по-силна по време на особено вулканичен изборен сезон.

Ето защо Stonyfield насърчава феновете си да се отделят от тях в месеца преди изборите. Те могат да обещаят това чрез уебсайта на марката, а след това компанията ще избере на случаен принцип 100 души, които ще получат $1000 за предизвикателството. Хората, които дадат този обет, ще бъдат наблюдавани единствено от собствената си съвест - Stonyfield няма да следи активността им в социалните мрежи за измама.

От своя страна Stonyfield има история на политически послания, като в края на 90-те години постави под капачките на киселото мляко съобщения за безопасността на оръжията. Що се касае за досегашната предизборна кампания, „Ние не посочваме за кого да гласувате“, изтъква Дрочак, преди да добави: „Въпреки че Stonyfield винаги ще казва: гласувайте за климата.“