Изпадналият в затруднение германски автомобилен гигант Volkswagen опроверга доклад, според който планира да съкрати до 30 000 служители.

„Не потвърждаваме тази цифра“, заяви говорител на компанията след като новината за предложените съкращения беше публикувана в германското бизнес списание Manager Magazin, съобщи Euronews.

„Едно нещо е ясно: Volkswagen трябва да намали разходите в германските си подразделения. Това е единственият начин марката да спечели достатъчно пари за бъдещи инвестиции.

Как ще постигнем тази цел заедно с представителите на служителите е част от предстоящите разговори“, допълни говорителят и подчерта, че VW не може да потвърди посочената цифра.

Спад на инвестиционното финансиране

Manager Magazin съобщи, че производителят на автомобили смята да закрие работни места в средносрочен план.

Според информацията на изданието, финансовият директор Арно Анлиц също така планира да намали финансирането за инвестиции през следващите пет години до 160 млрд. евро.

Това е с 10 млрд. евро по-малко в сравнение с по-ранното съобщение на VW, че целта на средносрочното планиране между 2025 и 2029 г. ще бъде 170 млрд. евро.

Междувременно, по-рано този месец главният изпълнителен директор Оливер Блуме заяви пред служителите, че компанията ще трябва да прекрати тригодишния ангажимент за защита на работните места, който би предотвратил съкращенията до 2029 г.

Изявленията предизвикаха възмущение сред представителите на работниците и загриженост сред германските политици.

Анализатори на инвестиционната банка Jefferies допускат, че VW обмисля закриването на два до три завода, което може да изложи на риск до пет германски обекта и да застраши 15 000 работни места.

Изследвания и развитие в риск

Според Manager Magazin обаче, съкращенията може да са двойно повече, като много от тях ще бъдат в отделите за научноизследователска и развойна дейност.

През последните години инвеститорите критикуваха разходите на VW за инвестиции, като твърдяха, че това води до намаляване на средствата на разположение за дивиденти на акционерите.

Германското правителство също се намеси в дискусията.

Министърът на икономиката Роберт Хабек заяви, че правителството търси начини да подкрепи Volkswagen, тъй като признава значението на компанията за икономиката на страната, допълва Euronews.