Офисът като хотел – успешна стратегия в света на хибридната работа
Първокласно гостоприемство, удобства от световна класа, красиво проектирани пространства и храна, приготвена от шеф-готвачи създават по-добро преживяване и за бизнеса, и за служителите
През финансовата криза през 2008 г. Райън Симонети, изпълнителен директор в сферата на недвижимите имоти, получава прозрение: все повече компании, сред които Equinox, W Hotels, SoulCycle, Trader Joe's, се насочват към промяна в концепцията си за офис пространство и така получават финансови ползи.
По думите му, дотогава никой не е внасял лайфстайл преживяване в корпоративните срещи или на работното място. Затова му хрумва идеята:
„Ами ако управляваш офис сграда като хотел?
Ако предложите първокласно гостоприемство, удобства от световна класа, красиво проектирани пространства и храна, приготвена от шеф-готвачи, можете ли да създадете по-добро преживяване за наемателите и компаниите?“
През 2009 г. Симонети решава да провери теорията. Създава Convene, глобална компания, която проектира и управлява портфолио от първокласни места за срещи, събития и гъвкави офиси в САЩ и Великобритания.
Съоснователят на Convene коментира пред Fast Company защо осигуряването на гостоприемство на работното място е от ключово значение за бизнес стратегията, ангажираността на служителите и създаването на значими моменти.
Дизайнът – ключов елемент за локациите на Convene
„В Convene вярваме, че пространството е езикът на тялото на една компания. От началото възприехме методология, наречена „дизайн, ориентиран към човека“, въведена от Джойс Бромбърг – съосновател на Convene и бивш главен директор по иновациите в Steelcase.
Въз основа на задълбочени проучвания и обратна връзка от клиенти полагаме много грижи за създаването на красиви пространства с чудесно осветление, мебели по поръчка и творчески елементи, съобразени с всяко място, но също така искаме нашите пространства да са ефективни и да карат хората да работят по най-добрия начин.
И до днес отделяме време да наблюдаваме как нашите клиенти и членове на екипа използват пространствата ни, за да открием възможности за непрекъснато подобряване на цялостното преживяване.“, обяснява съоснователят.
Как гостоприемството променя преживяването на работното място
Има разлика между обслужване и гостоприемство.
Гостоприемството е емоционалното предоставяне на услугата, смятат от Convene.
За да постигне целта си за създаване на най-добрите в класа преживявания, компанията често наема експерти от хотелиерския бранш, които са дълбоко загрижени за предоставянето на топло и истинско гостоприемство.
Кулинарната програма е друг пример за промяна на начина, по който се провеждат корпоративни събития.
Често в бизнес срещите и събитията липсва елегантност и внимателност, особено по отношение на това какво и как се предлага за консумация. Затова компанията разработва менюта с ястия, които са вкусни, но и зареждащи и които отчитат контекста, предлагайки храна, която може да се консумира удобно в бизнес среда.
Нови тенденции
В Convene отчитат промяна в тенденциите на работното място, която наричат „половин пространство, два пъти повече преживяване“.
Преди, а със сигурност и след пандемията, корпорациите се възползват от възможността да намалят площта на офисите си. Тъй като се нуждаят от по-малко недвижими имоти, но все пак искат да предложат професионална, изискана атмосфера, те търсят достъп до първокласни пространства за срещи и удобства, които екипите им да използват при поискване.
Точко както в икономиката на преживяванията, работният ден или работните събития не са по-различни.
Служителите са готови да напуснат домовете си, но трябва да си заслужава. Затова най-оптималните пространства предоставят богата на удобства среда и въздействаща атмосфера. Това е особено важно, защото ходенето в офиса повече от всякога е свързано със сътрудничество и културата, обясняват експертите.
Три стъпки към стратегията за ново офис пространство
Първо, започнете да мислите за стратегията на работното място като за продължение на стратегията си за бизнеса, талантите и културата – всичко това е свързано.
Когато започнете оттам, ще осъзнаете колко важни са офисът и личните срещи и събития на вашата компания за стимулиране на корпоративната култура, особено в новия хибриден свят.
Второ, направете проучване. Анализирайте какво допринася за високата ефективност и как да се подобри стратегията на работното място.
Convene е в челните редици на тези проучвания, доказвайки, че качеството на физическото работно място положително корелира с резултатите на бизнеса и че улесняването на значимите лични контакти увеличава усещането за цел и благополучие на служителите.
Трето, консултирайте се с експерт. След като имате стратегия, всичко е въпрос на план и неговото изпълнение. Ако този план включва аутсорсинг или партньорство, трябва да сте сигурни, че сте си написали домашното и сте избрали партньори, които съответстват на ценностите и културата ви, за да продължите напред с увереност.