Може ли да има емпатия в офиса: Мисията е възможна
Когато водим разговор или се опитваме да убеждаваме, започваме добре репетирана презентация, вместо първо да разпознаем и признаем цялостното настроение
Макар че в някои случаи се стига до злоупотреби с нея, емпатията е ценен подход в отношенията с другите хора – включително с колегите на работното място.
Често, когато те са разстроени или разочаровани, първо искат да бъдат чути и разбрани. Но когато се сблъскаме с оплакване от колега или клиент например, просто се опитваме да решим проблема или да защитим действията си, вместо да демонстрираме момент на ангажираност към изразените чувства.
Когато водим разговор или се опитваме да убеждаваме, започваме добре репетирана презентация, вместо първо да разпознаем и признаем цялостното настроение, пишат в анализ от FastCompany.
Формирането на група е един от най-мощните начини за насърчаване на емпатията на работното място, се казва в статия на Scientific American.
Емпатията има компонент на умение – трябва да се научите на нея, но има и социален компонент. По-вероятно е да сте емпатични и да ръководите с емпатия, когато виждате, че и други хора го правят. Тази социална подкрепа служи едновременно като напомняне за емпатично поведение и като сигнал, че това се цени от компанията.
Ето три съвета как да насърчите емпатията в екипите, в които участвате на работното си място.
Направете емпатията видима
Много от възможностите да покажете съпричастност се случват на индивидуални срещи или в малки групи. Конкретен човек идва при вас с проблем и се ангажирате с него.
Преди да се опитате да го поправите, научавате как се справя и как му влияе ситуацията. Взаимодействието протича добре и човекът се чувства така, сякаш сте се погрижили за него. Но това не помага на компанията да развие по-голям капацитет за емпатия.
Ако сте лидер, важно е да се уверите, че намирате начини да проявявате емпатия и в по-големи групи.
Когато има важно събитие (особено с отрицателно въздействие върху другите), започнете с признаване на емоциите, които те изпитват. Потвърдете преживяването.
След това, когато преминете към разговор за пътя напред, изхождайте от емоциите, които наблюдавате.
Свържете тази реакция с това, което хората чувстват. Моделирайки емпатията си в тези ситуации, помагате да се нормализира това като подход за останалата част от екипа ви.
Изградете мрежа
Можете стратегически да разпространявате емпатията в екипа си.
Намерете няколко други членове, които също осъзнават силата на емпатията и са достатъчно квалифицирани. Създайте подкрепяща мрежа, която да търси възможности за проява на емпатия.
Предимството на тази мрежа е, че можете да предоставите и допълнителен глас в груповите срещи. Ако един човек започне с емпатичен отговор, другите членове могат да се включат по подобен начин.
По този начин всички ще видят, че това поведение се повтаря, което засилва неговата социална желателност.
Споделяйте истории
Историите също са мощен инструмент за обучение.
Когато имате положително преживяване с клиент или колега, което се корени в емпатията, намерете начини да споделите това с другите.
Тези истории дават възможност на хората да преживеят събитието, дори когато не са присъствали на него.
Добрата история за емпатия има два ключови компонента.
Първо, тя може да подчертае конкретни инструменти, като например потвърждаване на емоционалното преживяване на някой друг, преди да се пристъпи към решение.
Второ, можете да изведете на преден план ползите от емпатията. Разкажете как е помогнала да се създаде основа за разговор или да се свърже потенциално решение с емоционалната реакция на ситуацията. Ако резултатът от разговора е удовлетворяващ, направете това ключова част от разказа.