За американската звезда в спортната гимнастика Симон Байлс и още безброй атлети, участващи на Олимпиадата в Париж, психическото здраве играе ключова роля за успех.

Това, което става все по-очевидно, е начинът, по който най-добрите спортисти на планетата могат да са модели на подражание за емоционална интелигентност.

Известна още като емоционален коефициент или EQ, тя е мощна комбинация от самосъзнание, саморегулация, мотивация, емпатия и социални умения, която позволява на хората да управляват собствените си емоции и да се свързват с другите.

EQ е основна тема на управленската литература и консултантските услуги, като множество статии предлагат съвети как изглежда емоционалната интелигентност на работното място и как лидерите могат да усъвършенстват своите EQ умения, пише Fast Company.

Ето три примера как атлетите, особено тези, състезаващи се в отбор, демонстрират емоционално здраве и стабилност по време на най-трудните изпитания пред очите на съдиите, публиката и целия свят.

Бъдете уверени в себе си, независимо какво ви казват

Състезатели по тенис на маса в Париж обясняват пред New York Times колко често случайни играчи на "пинг-понг" си мислят, че могат да победят олимпийците.

"Срещаш някого и първата му реакция е: Обзалагам се, че мога да те победя, нека поиграем", казва Лили Джан от отбора на САЩ. "Не мисля, че наистина бихте казали това на някого в друг спорт. Ако видите Майкъл Фелпс, едва ли ще му кажете: Обзалагам се, че ще те победя по плуване".

Вместо да се обидят, играчите се отърсват от хвалбите на непознатите - чудесен пример за управление на чувствата или реакциите. А Джан предполага, че разпространението на масите за пинг-понг в паркове и читалища може да обясни неуместната увереност на хората.

В крайна сметка уверената игра на Джан говори повече: Тя стигна до 16-ия кръг на сингъл при жените, след което загуби от южнокорейката Шин Юбин.

Знайте кога да игнорирате конкуренцията

Докато се състезаваха в отборната надпревара по гимнастика за мъже, Пол Юда, Фредерик Ричард, Ашър Хонг, Стивън Недорошчик и Броуди Малоун понякога можеха да бъдат наблюдавани в групова сбирка. По време на участието си в предаването TODAY след спечелването на бронза, Малоун обясни какво се случва.

"След всяко събитие правехме скупчване, за да си напомним да останем заедно, в нашия балон", казва той пред TODAY. "Много държахме да не гледаме другите отбори, да се съсредоточим само върху това, което можем да контролираме, а именно нашата гимнастика."

Според колумниста на Inc. и експерт по EQ Джъстин Барисо избягването на сравненията с другите е ключов компонент на емоционалната интелигентност.

Той изтъква подобна проява на самосъзнание от страна на Симон Байлс.

"Вместо да се сравнява с другите или дори с предишна версия на себе си, Байлс е съсредоточена върху това да бъде най-добрата, която може да е в момента", пише той.

Това е подход, който се отплаща: Байлс и съотборничките ѝ спечелиха злато в отборното състезание по гимнастика за жени, а след това състезателкта спечели златен медал и във финала на индивидуалния многобой.

Разочарованието като добър мотиватор

Бившата професионална разпределителка Сю Бърд, която помогна на женския отбор на САЩ да спечели златни медали през 2004, 2008, 2012 и 2016 г., е една от най-печелившите състезателки в американския баскетбол.

Въпреки това, тя се е сблъсквала с разочарования извън игрището. Бърд споделя пред Fast Company, че въпреки статута си на суперзвезда, често е виждала как големите марки избягват партньорства с жени спортисти или женски спортове.

"За да бъдем драматични, ако изберем голям спортист мъж - Леброн Джеймс или Том Брейди, когато те влязат в стаята, хората вече казват: "Да!", обяснява Бърд.

"За жените и спортистите винаги има този момент на: "Аааа, ще се продаде ли? Аааа, искат ли хората да видят това? Винаги има колебание."

Бърд, която иска да види промяна, се обединява с медийния ветеран Джесика Робъртсън и колегите си спортисти Алекс Морган, Клои Ким и Симон Мануел, за да стартират Togethxr - медийна и търговска компания, посветена на популяризирането на женските спортове.

Скоро започват да виждат конкретни резултати. Например, Ally Financial обещава да разпределя рекламните средства поравно за мъжки и женски спортове.

И още един важен момент за жените спортисти: Олимпийските игри в Париж се доближават все повече до равенството между половете, допълва Fast Company.