След разпалената дискусия още по време на церемонията за откриването, изходът от залога на Париж за Олимпийските игри все още не е ясен.

Със сигурност обаче, световното спортно събитие е една от най-предпочитаните инвестиции сред най-големите компании на Франция, пише Fortune.

Под дъжда на откриването миналата неделя, Жан-Паскал Трикоар и Кристел Хейдеман бяха сред тези, които весело позираха за снимки с пончо.

„Дъждовно събитие, щастливо събитие!“, написа Трикоар в LinkedIn.

Но председателят на Schneider Electric, водещата френска компания за енергиен мениджмънт, и главният изпълнителен директор на Orange, най-големият международен мобилен оператор в страната, далеч не са единствените, които ще видите на олимпийските обекти тези дни.

Почти половината от френските компании от класацията Fortune Global 500 са официални партньори на Игрите: Electricité de France (№ 55), търговската верига Carrefour (№ 125), операторът на паркинги Vinci (№ 202), компанията за строителни материали Saint-Gobain (№ 263), фармацевтичната Sanofi (№ 299), банковата група Groupe BPCE (№ 300), Orange (№ 319), железопътният оператор SNCF Group (№ 340), националната пощенска група La Poste (№ 403), Schneider Electric (№ 421) и производителят на промишлени газове Air Liquide (№ 488).

Бърз преглед назад в историята показва, че за икономика от Г-7 е по-скоро изключение да получи подкрепата на толкова много от най-големите си компании за провеждането на Олимпийски игри, допълва Fortune.

Каква е причината за обрата в Париж 2024? Икономиката на Франция е по-централизирана и държавно ръководена от повечето страни в групата на седемте най-развити икономики в света, което улеснява лидери като президента Еманюел Макрон да обединят изпълнителните директори на най-големите компании зад проекта.

Но има още два ключови фактора, които стоят зад тези може би най-корпоративни Олимпийски игри в историята.

Първо, Париж реши да се съсредоточи върху устойчивостта. Това направи участието по-привлекателно за компании като EDF, Schneider, Saint-Gobain и Air Liquide.

Всички те са в разгара на мащабни индустриални трансформации, като се стремят да достигнат нулеви нетни емисии и да помогнат на клиентите си да направят същото. В този смисъл Олимпийските игри са безценна глобална проява на тяхното майсторство.

Второ, тъй като физическото и емоционалното здраве става все по-важно за обществото и бизнеса, подкрепата за най-значимото световно събитие, посветено на човешкото здраве, е естествена.

За фармацевтичния гигант Sanofi Игрите са "уникална възможност за съчетаване на иновациите за здраве с практикуването на спорт на високо ниво"; същата обосновка вероятно важи и за други официални партньори, като производителя на хранителни продукти Danone и спортния търговец на дребно Decathlon.

Погледнато в обща перспектива, партньорството с Олимпийските игри в Париж е безсмислено за участващите компании. Или поне по този начин го вижда Нерио Алесандри, главен изпълнителен директор на Technogym, доставчик на фитнес оборудване за Олимпийските игри през последните осем години.

"Нямам ключови показатели за ефективност", признава италианският изпълнителен директор точно преди Игрите, който обаче допълва - "Но това е най-важната експозиция в света."